2017. március 18., szombat

Karfiol curry

A gyerekek szombatra rántott karfiolt óhajtottak,  amelyet én  a gluténmentes étkezésem miatt nem eszem - GM változatban sem.
Kedvet kaptam viszont én is a karfiolhoz, így ideje volt elkészítenem  azt a csábító karfiol curry receptet, amelyet nemrég találtam a Vasárnap magazinban.

A karfiolt pici  rózsákra szedtem. Kókuszzsíron megdinszteltem két fej apróra vágott hagymát, ehhez hozzáadtam két gerezd felaprított fokhagymát, egy darabka reszelt gyömbért, majd erre az alapra raktam a karfiolt, melyet jól átforgattam vele.  Egy pici vizet tettem alá, tényleg csak keveset, nehogy leégjen, majd hozzáadtam a curry fűszerkeveréket (Kotányi fűszermalom ), sót,őrölt köményt és frissen őrölt  borsot.



A fűszerekkel is átforgattam a karfiolt, majd egy kevés kókusztejet és egy kis doboz kókusztejszínt adtam hozzá. A karfiol curryt fagyasztott cukorborsó hozzáadásával tettem még érdekesebbé. Lefedve nagyjából fél órán át főztem, ez alatt szépen besűrűsödött az étel.

Szafi free lángos lisztkeverékből egy tortillához hasonló lepénykenyeret készítettem, ehhez receptet Szafi oldalán találtam IDE kattintva
A forró, enyhén  kókuszzsírral kikent  serpenyőben megpirítottam a lepénykenyereket. Nagyjából 3-3 percig sütöttem őket mindkét oldalról, majd az elkészült karfiol currihoz adtam köretként.

A curry nagyon finom lett, igazi ízorgia.
Jó étvágyat kívánok hozzá!

P.S.: a receptet a férjemen  is leteszteltem, repetázott belőle !!! 

2 megjegyzés:

  1. Szeretem a curryt, úgy hogy ezt kifogom próbálni! köszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez pedig kimondottan finom, egy adag maradt, azt viszem holnap magammal munkába, egy kis qinoa készul majd még mellé.

      Törlés