2017. január 1., vasárnap

Viszlát 2016!


2016 utolsó óráiba léptünk. Lassan sötétedik, jönnek a vendégek, hogy méltóképpen, együtt  búcsúztassuk el az eltelt évet.
Ez az esztendő számomra igazán kiemelkedő volt. Hálás vagyok mindazért, ami megadatott és hiszem, hogy a megkezdett utamat folytatva fogok tudni átlépni a következő évbe is.





Hogy mik voltak számomra a legnagyobb pozitívumok az évben?

- Készült velem egy igazán őszinte és mély riport, melyet  az Új Nő hasábjain olvashattatok áprilisban. Mindig is azt vallottam, hogy a nyitottság szabadságot és erőt ad, nem elgyengít. Ebben a hitemben a rengeteg visszajelzés csak még jobban megerősített. A riport kapcsán a legnagyobb meglepetés számomra az volt, hogy sokan vallották azt,  végigsírták az olvasást és büszkék voltak rá,  hogy ismernek. Ezekre a visszajelzésekre nem is tudtam igazán mit válaszolni. Akkor is, most is csak egy nagy, de őszinte köszönömre tellik tőlem. 

- Felkérést kaptam Bolemant Évától a Vasárnap Lélek Magazin főszerkesztőjétől, hogy rendszeresen írjak a magazinba. Az egyik legnagyobb álmom vált ezzel valóra és a mai napig mindig  hatalmas megtiszteltetés viszont látni a gondolataimat annak az újságnak a hasábjain, amelyet kisgyerek korom óta olvasott a családunk.

- Ha már  a riportoknál tartunk, az év végén a munkahelyem lapjában mutattak be engem négyezer kollégámnak mint inspiráló nőt. Nagyon büszke voltam rá, hogy a munkaadóm a munkán kívüli tevékenységeim kapcsán emelt ki mint követendő példát. Ez egy leírhatatlan érzés volt, megkoronázta az eddig ott töltött tíz évemet.

- Mészáros Krisztinával és kis csapatunkkal ebben az évben két sikeres, teltházas szemináriumot  hoztunk össze a Mert nőnek lenni jó közösség számára. 

- Novemberi, immár hatodik szemináriumunkon debütáltam, mint amatőr műsorvezető, de hatalmas élmény volt számomra ez az új szerep.

- Nem tudok még továbblépni a Mert nőnek lenni jótól. Tavasszal megalapítottuk a Mert nőnek lenni jó Polgári Társulást is azzal, hogy új, érdekes projekteket valósíthassunk meg.

- Nem váratott magára az első, hiszen a  nyár végén elstartoltuk beszélgetős klubestjeinket és klubdélutánjainkat. Augusztusban a Kalandvágyó nők témát jártuk körbe. Szeptemberben Nyárasdon folytattuk a sort a Meseterápiával. Decemberben Anya baja címmel boncolgattuk mindazokat a dolgokat, amelyekkel egy anyának szembe kell néznie. Hasonló témával indítjuk januárban komáromi klubéletünket. Ezt a találkozót pedig megelőzi az Újrakezdők című beszélgetésünk Dunaszerdahelyen, mely során három olyan nővel beszélgetünk, akik addigi pályájukat lezárva új útba, karrierbe kezdtek.
Nagyon örülünk annak, hogy ez a fajta klubestes irány ennyire  sikeres. Ezen az úton megyünk tovább 2017-ben is, hiszen ahogy azt novemberben bejelentettük, a jövő évben csupán egy nagy szemináriumunk lesz, viszont egész évben szeretettel várunk titeket klubestjeinken Dunaszerdahelyen, Komáromban, Somorján és további helyszíneken is.
Krisztinával újabb érdekes projekteken dolgozunk, lesznek igazi meglepetések is. Nagyon hálás vagyok, amiért két éve egymásra találtunk. Hatékonyan és kreatívan tudunk együtt dolgozni, kiegészítjük és inspiráljuk egymást, de ami a legfontosabb, hogy őszinte barátokká formált minket a közös vállalásunk. Tudom, hogy sok dologba nem vágtam volna bele nélküle, vagy a megerősítése nélkül és lehet, hogy egy picit ő is így van ezzel. Igazi társai lettünk egymásnak. 

- A blogolás ebben az évben igazán szerényre sikeredett a megírt posztok számát figyelembe véve, de azt gondolom, hogy az itt közzé tett posztok így is színesek és változatosak voltak. Volt humor, önirónia, voltak kemény szavak, könnyek, gyereknevelés, női öntudat. A Vasárnap Lélek magazinjában  írtam könyvekről, színházi élményeimről, de megjelent a blogon is sikeres Kiugrani a saját életemből című írásom, valamint a depresszióról is őszintén leírtam saját tapasztalataimat.  Tény, hogy a Mert nőnek lenni jóval jött sok új feladat miatt kevesebb időm jutott a blogírásra, de volt ebben egy tudatos döntés is. 

- Személyiségfejlődésem szempontjából igazi hullámvasút volt számomra ez az év, de minden megélt  negatív élmény megerősített abban a hitemben, hogy csak saját magamnak kell megfelelnem. Mindig is azt vallottam, hogy sok dolgot is lehet jól és sikeresen csinálni egyszerre.  Ez nem azt jelenti, hogy mindig mindenben egyidejűleg száz százalékot kell nyújtani.  Az a lényeg, hogy átlagolva a teljesítményünket egy számunkra elfogadható  eredményt és szintet kapjunk. A világ nagyon meg akart győzni engem arról, hogy ez lehetetlen.  Olyan erős volt a támadás, hogy jónéhány hónapig saját magamért kellett küzdenem, de újra talpra álltam és ezek után sem vagyok hajlandó semmit se feladni az életemből azért, hogy mások jobb anyának, munkaerőnek, feleségnek, bárminek tartsanak. Én egyszerűen így működöm: maximum, vagy minimum mindenben egyszerre.

- Anyaság - talán még mindig erről kell a legtöbbet tanulnom. Sokszor vagyok türelmetlen, hangos, ideges. Hányszor kiáltok rá saját magamra, hogy most épp úgy viselkedem, ahogy az apum, vagy az anyum anno velem, de talán ami a legfontosabb, hogy ebben a szerepemben is őszinte vagyok.  Őszintén boldog, vagy szomorú,mérges vagy bármi. 

-  A gyerekekről is sokat tanultam. Kaptam ebben az évben néhány olyan pofont a hozott pakkokkal kapcsolatban, amelyekre nem számítottam. Lányaim  batyujaiban lapultak nem várt dolgok, hamuban sült pogácsának álcázva, amelyekbe bizony beletörött a fogunk.  Ezekről ITT és ITT írtam.  Annak ellenére, hogy mindkét helyzetben komoly lelki válságba kerültem a teher súlya miatt, mára igyekszem másként megélni ezeket a tapasztalásokat. Tudom, hogy az élet, sors, univerzum, vagy nevezzük bárminek is  okosan rendezi el a dolgokat. Arra pakol, akire lehet. Attól kér segítséget, aki segítséget tud adni. Így vagyunk ezzel mi is. Nemhiába lettem a két lányom anyukája. A sors tudta, hogy elég erős vagyok ahhoz, hogy segítsem őket és a lehető legjobb életet és fejlődést biztosítsam számukra így, is, ezzel a pakkal a hátukon. Nagyon szeretem őket, leírhatatlanul. 

- Elengedés -  talán az eddigi életem legnehezebb feladata volt megtanulni, hogy emberi kapcsolataimban a legtöbb csalódást az okozza, hogy mindenkitől elvárok egy fajta viselkedést, szerepet, teljesítményt. Ezek az elvárások  mind belőlem fakadtak, az én értékrendemnek és mércémnek a kivetítése volt rájuk. Sok konfliktustól, flusztrációtól szabadultam meg azáltal, hogy megtanultam másként reagálni az emberekre. Ha nem úgy viselkednek, reagálnak, ahogy azt én elvártam volna, most már tudomásul tudom ezt venni csalódottság nélkül. Nem nekem kell megfelelniük, saját világuk, hitük, értékrendjük szerint élnek, cselekednek. Tudomásul veszem ezt. Persze ezek után is megmondom, ha valami bánt, flusztrál, sért, de az csupán az én szubjektív véleményközlésem, nem pedig csalódottság. A mai napig gyakorolnom kell, hogy így értelmezzek helyzeteket, embereket, de érzem, mennyire jó hatással van a lelki békémre  az, hogy elengedtem az elvárásaimat.

- Barátok -  igazán szerencsésnek mondhatom magam, amiért több mint húsz éve ugyanaz a két személy a legjobb barátom. Intenzíven részt veszünk egymás életében, sok a közös élmény: vacsorák, beszélgetések, mozi, színház, koncert. Meg tudjuk beszélni egymás gondjait, osztozunk egymás örömében. Hatalmas áldás ez és hatalmas munka is egyben, mert sokat teszünk azért, hogy minden egyéb kötelezettségünk mellett találjunk egymásra időt.  Az elmúlt közel tíz évben jó néhány olyan ember került közel hozzám, akiket nagyon jó barátaimnak tartok. Van, akivel együtt tanultam, van munkahelyi barátság, blogos, Mert nőnek lenni jós. Ebben az évben ezek a szerteágazó kapcsolatok valahogy mégis összeértek és egy nagyon erős és jó baráti kör alakult ki így. Annyi szép élményben volt részünk ebben az évben és tudom, hogy a következő még többet fog majd tartogatni számunkra.
Biztosan lehet élni barátok nélkül, de nem érdemes. S emellett még szeretheti az ember ugyanúgy a családját. Nem lesz rosszabb feleség, anya. 

A 2017-es év  is igazán kivételes lesz.Hogy honnan tudom?
 Én hiszek a vonzás törvényében, a hála és a pozitív gondolatok teremtő erejében és abban is, hogy a saját életemet, szerencsémet én magam alakítom.

  Kívánok nektek is BOLDOG ÚJ ÉVET, erős HITET, értékes KAPCSOLATOKAT!  Merjetek KÉRNI, tudjatok és szeressetek ADNI és legyetek HÁLÁSAK  azért az életért, ami megadatott, amit megteremtettetek saját magatok számára. 

4 megjegyzés:

  1. Jaj ezt nagyon jó volt olvasni! Boldog erővel teli új évet kívánok!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Tami, neked is Boldog új évet kívánok!!!

      Törlés
  2. Boldog új Évet kívánok Nektek. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Dius! Én is BÚÉK neked! Legyen ugyanolyan szép, teljesült álmokkal teli mint az előző és kevésbé nehéz :-D

      Törlés