2016. augusztus 6., szombat

Könyvmoly - aktuális olvasmányok

A könyvajánlóim mindig kedveltek voltak itt a blogon, ezért nagyon megörültem a lehetőségnek, hogy olvasási élményeimet nyomtatott formában, a Vasárnap hetilap Lélek magazin mellékletében is megoszthatom mindazokkal, akik kíváncsiak rá.

Ezen a héten egy nagy kedvencemről olvashattok a Vasárnapban. Sue Townsend: A nő, aki egy évig ágyban maradt. Ezt a könyvet nagyjából másfél éve olvastam először, s most a könyvajánló kapcsán újra. Másodszorra ugyanolyan élmény volt. Keserédes humorú, de valójában nagyon szomorú történet. Bővebben a Vasárnap e heti számában olvashattok róla.


Ha már Sue Townsend, akkor nem maradhat ki A 13 és 3/4 éves Adrian Mole titkos naplója sem, amelynek ezidáig csak filmsorozat változatát ismertem. Felnőtt fejjel olvasva a történet könyv változatát értettem  meg sok poént, felismerve  a mögéjük rejtett korrajzi és szociológiai üzenetet is.  Koránt sem volt Adriannek olyan vicces kamaszkora, mint azt én gyerekként gondoltam.
Olvassátok el, érdemes!

A dzsungel könyve is egy visszatérő történet, melyet tíz évesen olvastam.
Gyakran olvasok újra mesekönyveket és kötelező olvasmányokat is ( vagy pótolom azokat, amelyeket iskolásként  nem voltam hajlandó. Ilyen is van, például az Egri csillagok. Bizony ám! )


Itt a bizonyíték, megvettem az Egri csillagokat is!!!


Szabó Magda Az őz című könyve a második helyre ugrott fel a kedvenc magyar olvasmányaim listáján. Az első továbbra is az Aranyember. Az őz egy végtelenül szomorú és magával ragadó történet. Az elbeszélés stílusa nagyon egyedi, az olvasás alatt végig azt éreztem, hogy egy mondat az egész, igaz 112 oldalas terjedelemben. Mindenkinek szívből ajánlom.

Beatrix Potter mesekönyveit is magamnak vettem, igaz, elsősorban a képek miatt. Nagyon szeretem azt a fajta mesevilágot, amelyet megteremtett az alkotó.

A képen látható Irány a Balaton is az illusztráció miatt került a kosaramba, de már elkezdtem olvasni is. Eszternek is tetszik, szintén lapozgatja.


Így nyaralt velem Az őz. Nagyon szerettem.

Anne Tyler Egy spulni kék cérna című regényét olvasgatom most a legsűrűbben. Ez egy többgenerációs amerikai családi történet. Egyenlőre annyit tudok róla mondani, hogy tetszik a stílusa, könnyen olvasható.

Jill Mansell Van az a pénz? című könyvének szintén csak az elején járok. Kíváncsi vagyok rá, mert sokan ajánlották. Eddig van vele kapcsolatban egy kis felszínesség érzetem, bizonyos leírt helyzeteket szerintem drámaiabban is lehetett volna ábrázolni, de hagyom magam meglepni. Biztos, hogy még fogok róla írni.

Szerepel a fotókon még egy könyv, Katherine Pancol: A krokodilok sárga szeme. Nagyjából egy hónapja olvastam el. Minden sorát szerettem, ez egy igazi tökös csajos, újrakezdős történet, francia kivitelben. Lányok, kell ilyeneket olvasni, töltekezni belőlük! Nem csöpögős, nem eltúlzott. Nekem nagyon tetszett, ahogy a megcsalt és elhagyott, addig saját világába zárkózott kutató anya kinyílik, életre kel és egy egészen új életet épít ki maga és lányai számára. Tiszta szívből ajánlom és mivel többeknek ígértem, biztosan fogok róla írni egy külön bejegyzésben is.

Ezek tehát az aktuális olvasmányaim, a polcaink roskadoznak a még meg sem kezdett új könyvektől. Az a típus vagyok, aki fizetés előtt átszámolja, mennyiből lehet nem éhen halni, a maradék pénzén pedig könyveket vesz. De nem bánom, még akkor sem, ha pár év múlva a garázsunkból könyvtárat kell kialakítanunk. Könyvek nélkül számomra ez a világ sokkal színtelenebb lenne. Kell a fény. Kellenek a színek. Kellenek a könyvek.

Kellemes olvasást kívánok nektek is és ha van olyan könyv, amelyet ti ajánlanátok nekem, írjatok bátran! Mindenre vevő vagyok.


5 megjegyzés:

  1. Örülök a könyvajánlónak, mostanában már több időm van olvasásra, visszataláltam hozzájuk, és mindig megnézegetem az ismerős blogokban ajánlottakat. Köszönöm ezeket is! (Én is is újraolvastam fiatal felnőttként többet a gyerekkoriak közül, és tényleg van olyan, amit csak felnőtt fejjel értettem meg igazán.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én mindenhová viszek egy könyvet. Még munkába is, pedig olvasni nincs lehetőségem, de a tudat, hogy ott lapul egy könyv a táskámban és pl lenne mondjuk ebédszünetben időm olvasni egy picit, megnyugtat. Ha busszal utazom munkába, mindig olvasok, ahogy akkor is, ha nem én vagyok a sofőr.

      Törlés
  2. Meghozta a kedvemet ez az ajánló egy párat én is beszerzek belőlük..

    VálaszTörlés
  3. Nekem is adtál pár jó tippet! Köszi!
    (Csak most én is "kötelezőt" olvasok, pont a kedvencedet, hogy majd Z lányom segítségére lehessek év közben...)

    VálaszTörlés