2015. október 9., péntek

Gluténmentes répatorta mandulalisztből

Készítettem a múlt hétvégén egy nagyon finom répatortát. Gluténmentes volt természetesen.
A hozzávalók:

200 gramm mandulaliszt
4 tojás 
sütőpor (GM)
egy kevés fahéj, vagy mézeskalács fűszerkeverék
200 gramm reszelt répa
100 gramm porcukor, vagy alternatív édesítő - talán kevesebb is elég.
egy nagyobb narancs

A sárgarépát lereszeltem.  A négy tojás sárgáját habverő segítségével kikevertem a porcukorral, majd ehhez adtam fokozatosan az összes többi hozzávalót, utoljára a habbá vert tojásfehérjéket. Az első fázist leszámítva, a továbbiakat már csak egy kézi habverő segítségével adtam hozzá a masszához és forgattam át. Legóvatosabban természetesen a tojásfehérjét a végén.



Az előmelegített sütőben alul és felülsütés programon egy órán át sütöttem a répatortát egy kivajazott tortaformában.
Miután a  kész torta kihűlt, egy narancs levét kifacsartam, ehhez egy pici vizet adtam, hozzáadtam a narancs lereszelt héját és porcukrot. A cukor mennyiségét nem mértem, de folyamatos keverés mellett egy sűrű, narancsos cukormázat kaptam, végül ezzel öntöttem le a kész répatortát.



Azt mondanom sem kell, hogy a torta az utolsó morzsáig elfogyott. A férjem az első kóstoló után kért egy szeletet, s mikor látta, hogy az a bizonyos szelet nem lesz valami vastag, reklamált: talán félted tőlem??? Hát kell ennél nagyobb elismerés?





1 megjegyzés:

  1. A receptedet olvasva rájöttem, hogy én még soha nem csináltam, sőt soha nem is ettem répatortát. Így neki estem egy próbasütésnek. Ugyan nem gluténmentes, de nagyon köszönöm az ötletet!!! ♡

    VálaszTörlés