2015. augusztus 4., kedd

Vaníliás mascarponekrém vajkaramellás fügével

Ma vendégvárós napunk volt, amit én mindig nagyon szeretek és általában ilyenkor van ihletem is kísérletezni új ételekkel, ízekkel.
Így volt ez most is. A fügefánk gazdag terméssel örvendeztet meg minket, ezért szerettem volna a finom érett fügékből készíteni valami finomságot.

A desszert alapját ezúttal egy egyszerű mascarpone krém képezte, amelyhez két doboz mascaroponet, egy kevés porcukrot és alkoholban kioldott  madagaszkári bourbon vaníliaeszenciát habverővel habosra kevertem. A krémet beraktam pihenni és egy kicsit visszakeményedni a hűtőbe.



A fügéket megmostam, kettévágtam. Egy serpenyőbe cukrot öntöttem, majd hagytam, hogy a cukor megkaramelizálódjon. Mikor megolvadt, vajat adtam hozzá. Ebbe a vajkaramellába fektettem a félbevágott fügéket, majd kb tíz percig főztem őket.

Tálaláshoz javaslom a vajkaramellás fügét is visszahűteni, nehogy megolvassza a mascarponekrémet. 

Nagyon finom édesség, mindenkinek szeretettel ajánlom. Nekem igazi éttermi élmény volt. Próbáljátok ki ti is, ízlés szerint akár más gyümölcsökkel is.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése