2015. augusztus 6., csütörtök

Töltött paradicsom II.

Készítettem már egy évvel ezelőtt is töltött paradicsomot, annak a receptjét ITT találjátok meg.   Mivel a szüleim kertjében újra nőnek az órási monster-paradicsomok, itt volt a tökéletes  alkalom, hogy egy másfajta töltelékkel megpakolva újra megsüssek pár darabot.

A töltelék alapját ezúttal főtt rizs adta. Finom, húsos szalonnát kipirítottam, ehhez adtam felvágott póréhanymát, kukoricát, sót, borsot, majd  összeforgattam a rizzsel. A töltelékbe került még feta jellegű, balkáni lágy sajt és sok petrezselyemzöld is. 



A kibelezett óriásparadicsomokat ezzel a keverékkel töltöttem meg, visszaraktam rájuk a kalapjaikat, majd  a tepsibe raktam őket. A paradicsomok alá került egy kis lé is, ez esetben paradicsomszószt ízesítettem sóval, borssal, cukorral - olyan ízhatást elérve, mint amilyet a töltött paprika készítésénél szoktam.



Ezt a levet öntöttem a paradicsomok alá, majd lefedve egy órát, fedő nélkül tíz percig sütöttem őket. Ez a fogás is a két napja említett vendégvárásra készült és nagyon örültem neki, hogy nem csak nekem, de Ildi barátnőmnek is ízlett. A maradékot a férjem végezte ki este, így egy falat se veszett kárba.
Szoktatok ti is töltött paradicsomot készíteni? Ha igen, milyen töltelékkel?

3 megjegyzés:

  1. Kedves Superwoman (at work)! Gondoltam, csatlakozom a fan-klubhoz. Szeretettel ajánlom az én blogomat is. korsocska.blogspot.hu

    VálaszTörlés