2015. augusztus 13., csütörtök

MONTENEGRO TOUR - II.

Ott hagytam abba, hogy a spliti autólerobbanás után kijelentettem: Kész, elég, ennyi volt a rosszból, katasztrófából, balesetből, mi nyaralni jöttünk. Ha pedig én felhergelem magam ( ebben az esetben és úgy általában a jóra, a pozitívra ), akkor ahhoz foggal körömmel ragaszkodom, nem engedek belőle. Nos, ezt most is így képzeltem el, na de ....

Reggeli után kipihenve folytattuk utunkat Splitből Budvába. Ploceig az autópályán, majd onnét a Jadranská Magistrála úton haladva, Dubrovnik érintésével. 

Ilyen szép helyeken jártunk:




Aki ismerős erre, azt tudja, hogy Horvátországból itt át kell lépni Bosznia Hercegovinába, ahol is egy nagyjából 15-20 kilóméteres tengerparti úton haladva, Neum üdülővárosát érintve lépünk vissza újra Horvátországba.

DOBRO DOŠLI - üdvözlet Boszniából:


Azért itt se lehet rossz, ugye???



Kukk -  tükrös selfie :-)



A Bosnyák - Horvát határon átjutni hosszabb ideig tartott, mint "átszelni " az országot. Éljen a bürökrácia!!!

Várakozás - itt:



És akkor tovább Horvátországon át, átlagban ötvennel, elérve Dubrovnikot:





Ötödször láttam így madártávlatból. 
Remélem, egyszer majd eljutok a városba is (repülővel, nem autóval ).

Kanyar kanyart követett, a táj leírhatatlanul szép volt, - emiatt talán az idő is gyorsabban repült. Horvátország után végre elértük a mi szeretett Montenegrónk határát. Vagyis láttuk, messziről. Merthogy itt is sok volt a bürökrata. Nem húztam fel magam, az ember csak olyan dolgok miatt idegeskedjen, amelyeket módjában áll befolyásolni. Meg hát fő a változatosság, annyi mozgókép után végre állóképben is részünk van, nem???

Amikor átértünk Montenegróba, úgy éreztem, hazajöttünk.
Herceg Novi városa fogadja elsőként az autóval utazókat. Mindig nyüzsgő, turistákkal és élettel teli. 
Első meglátás: itt mindenhol ugyanannyiba kerül az üzemanyag és olcsóbb, mint eddig bárhol az út során. Még jó, hogy teli a tankunk :-)

Nagyjából tíz kilómétert autótóztunk Herceg Noviból a kompkikötőig. Előre örültem, - milyen jó élmény lesz ez a gyerekeknek. Ök meg úgy gondolták, csukott szemhéjakkal élvezik az utat.

A Kamenari - Lepetane kompra elég sokan várakoztak, de a sor gyorsan haladt, hisz öt komphajó közlekedett egyszerre az öblöt átívelő  (komppal tíz perces ) szakaszon.



Az utazás egyébbként 4,50 euróba kerül személyautó  esetében és segítségével egy negyven kilóméteres, lassú szakaszt lehet megspórolni. Kilenc éve már említették, hogy épül majd ide egy híd. Nos, ez valahogy máig sem készült el. Az ok állítólag nagyon egyszerű: az állam úgy gondolta, egy ingyenes híd, amelynek építésére komoly milliókat kell előteremteni, nem a legjobb biznis. Legyen inkább 5 komp, amelyek eurómilliókat termelnek ki. Találékonyak ezek a montenegróiak!!!

Szokásom, hogy a kompon kiszállok a kocsiból, így gyönyörködöm a tájban és élvezem az utat.
A kompunk telis tele volt kocsikkal és nagyon gyorsan haladt. Mivel már közeledtünk a parthoz, visszaszálltam az autóba, s ahogy magam elé néztem, láttam, hogy az addig a komp elejében álló legénység életét mentve menekül hátra.
Ezután pedig egy nagy csattanás következett  és a kompunk teljes segességgel belecsapódott a kikötő betonfalába.

(folyt. köv.)



5 megjegyzés:

  1. Úgy fejezted be, mint mikor egy filmsorozat egyik epizódja a legizgalmasabb jeleneténél fejeződik be, vagy beadnak egy reklámot.
    Élvezettel olvasom az útinaplót!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Micsoda ötleteket adsz nekem Éva! Mégutóbb forgatókönyvírásra adom a fejem!!! :-D

      Törlés
  2. S izgalommal várom a folytatást, jól adagolod.... Csak reggel már ment a buszom.

    VálaszTörlés