2015. június 24., szerda

Ugye már ti is érleltek???

Ugye már ti is érleltek? Hogy mit? Természetesen levendulás porcukrot!!!
 Megszáradt a kisebbik tihanyi levendulacsokrom, így annak virágait lemorzsoltam és bekevertem a porcukorba.
Nagyjából két hétig szoktam érlelni a cukrot az első felhasználásig, ennyi idő alatt már átveszi a kellemes levendulaízt. A doboz tartalmát néhányszor át szoktam keverni, mivel a tárolóedény - esetemben egy fém dobozka aljára került cukor jóval erősebb, mint a felső réteg.





Ha pedig elkészült, sülhet a levendulás keksz, vagy a levendulás piskóta. Én mindkettőt imádom. 
Ha eljön az igazi nyár, én pedig az éves szabadságomat töltve unatkozni (ha-ha-ha) fogok, talán egy adag levendulás citromos szorbettel is megpróbálkozom. 
Ti mi mindenre használjátok fel a levendulát a konyhában???




1 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem a levendulát! Találtunk diabetikus levendulás fagylaltot a Balatonnál, de sajnos elkerültük a virágzást.

    VálaszTörlés