2015. június 28., vasárnap

Levendulás citromos sorbet

Mikor megígértem magamnak, hogy ezen a nyáron készítek levendulás citromos sorbet-et, nem is gondoltam, hogy ez ilyen hamar beteljesül. 
Történt ugyanis, hogy egyik éjjel háromnegyed egykor kinyíltak a szemeim és az volt az első gondolatom, hogy ez a tökéletes időpont a sorbet gyártásához. Tudom, nem normális reakció. Nem, nem kezeltetem magam.

Arányokat nem írtam, így ez egy kábé-típusú recept lesz. Egy edénybe vizet tettem, ehhez hozzáadatam másfél citrom kifacsart levét és lereszelt héját. A szörpöt a levendulás porcukrommal édesítettem, majd kb negyed óráig forraltam. A szörpnek szép levendulaszíne lett. 
A cél az volt, hogy a sorbet kellően édes és savanyú legyen egyszerre. Igazi, intenzív ízű. 
Hagytam kicsit kihűlni, majd egy edénybe raktam és bekerült a fagyasztóba. 
Ezek után nyugodtan mehettem volna aludni, de ugye az nem is én lennék, így még elolvastam 150 oldalt egy könyvből :-)





Kora reggel átkevertem a sorbetet, hogy minél több levegő kerüljön belé. Ezt a műveletet még kb háromszor ismételtem meg. 
Az eredménnyel nagyon elégedett vagyok. Amúgy, ha kritikus lennék magammal szemben, azt is mondhatnám, jé de finom jégkását készítettem. Na de a sorbet jobban hangzik, ugye???

A nyáron biztosan többször is el fogom készíteni, szerintem a vendégeinknek is ízleni fog.

2 megjegyzés:

  1. Én pedig elkészítettem, azaz ma "összeraktam" a levendulás porcukrot. Az ötlet tőled jött.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök. Levendulás keksz receptet is találsz nálam, ha összeérik a cukor és készítenél.

      Törlés