2015. május 14., csütörtök

Synagoga Café Nagyszombat - ajánló

Szeretném a figyelmetekbe ajánlani az egyik legfantasztikusabb helyet, ahol az utóbbi időben jártam. A Synagoga Café  Nagyszobat (Trnava, Szlovákia ) történelmi belvárosában található.



 Az úgynevezett kis zsinagóga épületében alakítottak ki egy hihetetlen hangulatú vendéglátóhelyet, amely mindamellett, hogy kávézóként működik, különféle kultúrális eseményeknek is otthont ad. Rendszeres helyszíne különböző festőművészeti és zenei rendezvényeknek. 


A beltér nagyon impozáns, odabenn  kellemes jazz zene  szól.  Ahogy azt a képeken is láthatjátok, az épület egész hosszában, a földszint mindkét oldalán üveggel lezárt boxokat, mini szalonokat alakítottak ki. Ezeket azok veszik igénybe, akik nyugodtabban, elzártabban szeretnének piheni, beszélgetni.


Mi a középső részben foglaltunk helyet, mellettünk sakktáblaként funkcionáló asztalok is voltak. Maga az épület, amely egyébbként a 19. században épült,  teljes mértékben megőrizte a hagyományos  zsinagóga jegyeit. 
 (Nagyszombatban egyébbként még egy, ennél lényegesen nagyobb zsinagóga is található, szinte a kisebbik szomszédságában ) 



 Ami a menüt illeti: számos, saját készítésű limonádét kínálnak. Ezek közül én a citromos - bazsalikomosat kóstoltam meg, amit egyébbként is nagyon szeretek.



A legnagyobb meglepetést az okozta, hogy a kávézó standard ajánlatában minimum két féle gluténmentes édesség is szerepel, így én is választhattam. Egy vajkrémes diótortát ettem. Nagyon friss és finom volt.



Mindenkinek szeretettel ajánlom a Synagoga Café-t, ha Nagyszombatban jár.



 Ez a város egyébbként is megér egy kirándulást, hiszen amerre csak néz az ember, templomokat lát. Ezek megtekintése céljából is érdemes Nagyszombatba egy tematikus kiruccanást tervezni.


Képek forrása és elérhetőség: www.synagogacafe.sk


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése