2015. május 10., vasárnap

Kerti körkép - 2015 május

Minden évben dokumentálom itt a blogon a kertünk virágba borulását. Visszanézve az előző esztendők képeit, pár héttel később kezdtek el virágozni a bokraink és a  fáink ebben az évben.

Az igazat megvallva, nem sok munkám volt ebben az évben a most látottakban, az utóbbi három napban viszont sokat pótoltam a lemaradásomból. Természetesen még mindig sok a tennivaló,  de ezzel mindenki így van, aki akár egy zsebkendőnyi területet gondoz. Hiszen a kert is él, fejlődik, megbetegszik, panaszkodik és természetesen hálás is akkor, ha kellő gondoskodást kap.

Jöjjenek most a képek:

Az elburjánzott szegélynövényt tegnap este vágtam vissza.


A fűszernövények  is egyre szebbek. 
A menta és a citromfű igazán bő termést hoz már egy pár hete.

Lehet nem szeretni? Az egyik kedvencem:


Azóta a rózsaágyást is kigyomláltam:


A lehető legszebb kilátás a hálószobámból: fehér akác ♥


Másik kedvencem ez a mini virágú orgonabokor. Az illatát több tíz méterről is érezni. 


A hagyományos, a magas szárú és a futórózsáink is ilyen színűek. 
Az idén a futórózsa a befutó a virágzási versenyben.


A nagy fehérség:




Japánbirs:


Japánbirs és mogyoró:


A menta is  jól érzi magát:



Bizonyítéka  a munkámnak. Jelentem, sokszor tértünk. 
Így elnézve ezt a képet, tiszta vidéki romantika, nem???


Orgonát is ültettem:


Türelmetlenül várom, mikor változik át ez a rész a hőn áhított páfrányosommá.
Az ősszel ültettem őket, de csak nemrég bújtak újra elő. 


Jaj, de szeretem ♥


Ginko biloba:


Nálunk a bodza is szívesen látott lakó a kertben. 
A kistesókat viszont keményen irtom.



Este hétre úgy tűnt, talán már vége lesz a munkának. 
Aztán...  a füge elszáradt ágait vissza kellett vágnom, de akkor már a barackfa belógó ágai sem maradhattak el. Kell a hely a tervekhez.


Kicsit megkönnyeztem, de ennek a nagy tujának, meg még egy kisebbnek menniük kellett. Sok kárt okoztak, az autók oldalában például :-(


Ennyi munka után jár a frissítő, a  napokban főzött mentás - citromfüves szörpből készített limonádé formájában.


És ott a limonádé mellett a következő napok feladata: 8 bokor levendula. 
Már csak a helyét kell megtalálnom.

Ugye, hogy nem unatkoztam???





10 megjegyzés:

  1. Én is kertészkedtem a hétvégén, kicsit parasztosabb módon - krumplit kapáltam, paradicsomot palántáztam - de olyan helyeken is lett izomlázam, ahol nem is számítottam rá :))))))))))) Pedig a kislányom is beszállt, de ketten is alig győztük, nagy a kert. Ma délután virágozok, abban anyukám is segít majd!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát, izomláz az nálam is van. Pénteken biciklitúráztam a lányokkal, aztán meg a sok kertészkedés. Nem bírja a paraszt a szántást, ...no!!!

      Törlés
  2. Szép a kerted, én is főztem már citromfűszörpöt. érdekes, a mentám semmire sem megy, nem is értem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pedig a menta nem egy kényes növény. Nálunk az egyik helyen árnyékban, míg a másikon tűző napsütésben él és mindkét helyen tombol.

      Törlés
  3. Ah, az a labdarózsa!! Nagyon szeretem. Tavaly nyáron hoztunk Balatonfenyvesről két tövet, kint volt az egyik utcán (szóval csórtuk :) de talán virágnál megbocsátható) Mind a kettő megmaradt, jó sokat is nőttek de nem tudom mikor fognak virágot hozni először. Nem biztos, hogy addig kibírom, lehet ősszel kellene vennem egy nagyot, kertészetből. :) Én is kint voltam egész hétvégén a kertben, tervezem képeket felrakni a blogomra. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Annyira jó kézbe venni azokat a szép fehér labdácskákat!!!
      Kíváncsian várom a te képeidet is.

      Törlés
  4. Szépek nagyon! áruld el a bodzát és az orgonát hogyan szaporitod? gyökereztetéssel? a kertészetben nem találtam csemetét, régóta szeretnék mindkettőt.... köszi és kiváncsian várom :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az orgonát vásároltam, de ígértek rokonok. Gyökereztetnem egyszer sem sikerült, viszont a bokor alatt mindig nőnek csemeték a gyökérről. Azokat kell leválasztani. A bodza ugyanígy szaporodik.

      Törlés
  5. Ismét megnéztem, s megirigykedtem a kerted. Mikor lesznek nekünk ekkora bokraink. (Nem az örökölt háromra gondolok, hanem amiket már mi ültettünk.) A mi tujáink sorsa félek megoldódott, sárgul a tetejük, egy már kiszáradt. Nem szeretem őket, örököltük, egy hasznuk volt lezárta a telek kerti részét avatatlan szemek elől.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezeknek a szépségeknek a nagy részét örököltük - vagyis a házzal együtt így vettük. Kertész alakította ki annak idején, az ő érdeme. Igaz, mikor négy éve idekerültünk, minden sokkal szabályosabb volt, amit én nem szeretek. Hagytam mindent nőni, hízni. Ez lett belőle. Nagyon szeretem. A tujákkal a tapasztalatunk hasonló. Vettunk három éve 35 tuját, de még mindig nem szépek. Mindig szárad is ki belőlük. Most hétvégén négyet láttam, amiket ki kell cserélni. És bár hangozhat ez hülyén, merthogy a cél az volt, egyszer sövénnyé alakuljanak át, én az elhaltak helyett kis, tömör smaragdtujákat fogok venni, ahogy a múlt évben is. Azok szépek, életrevalóak. Nem érdekel, ha a többi a sorban más fajta. Hát, ennyit a tujákról :-)

      Törlés