2015. május 21., csütörtök

Házi hamburger

Mióta a Meki Magyarországon gluténmentes dupla sajtburgert kínál, ellepték a GM Facebook csoportokat a boldogan hamburgerező emberek fényképei.
Győrben még egyik éttermükben sem található meg a gluténmentes változat, s bár ettől egy kicsit elszontyolodtam, mégis ennek hála készült ma nálunk egy világbajnok hambi.

 HANGURGER - így hívja Eszter, aki nem egy ragadozó, de most ő is jóízűen  betolta a finom, marhahúspogácsás szendvicset. 




A húspogácsához fél kilónyi marhahúst vásároltam. Sok helyen olvastam, hogy a zsírosabb jobb erre a célra, a miénk viszont elég sovány volt, de nem száradt ki. Fontos, hogy frissen, előttem darálták le, egy általam választott friss husiból. A darált húst fűszereztem - só, bors, pici kömény, egy kanálnyi magvas mustár, ketchup (GM), egy kevés tamari szósz, fokhagyma, apróra vágott hagyma került bele, valamint egy tojás sárgája. A keveréket ajánlott hagyni, hogy összeérjen, én is így tettem. A nyers tojás sárgáját csak frissen  a sütés előtt kevertem hozzá. Az előkészített húsból egy kanál segítségével tenyérnyi pogácsákat formáztam, majd szétlapítva a forró grillrácsra raktam. Kevés olajjal megkentem őket, majd 4-4 percig sütöttem mindkét oldalukat. Ezután kicsit pihenni hagytam a húst. Fontos, hogy a húspogácsát ne forgassuk át többször, elég ezt egyszer megtenni, így az finom, ízgazdag, szaftos marad.



Saját magam számára gluténmentes bucit pirítottam át a grillrácson, a család egy magvas, teljes kiőrlésű lisztől készült változatott kapott.

A hamburgereket mindenki saját ízlése szerint pakolta meg. Az enyémbe öntet ( GM), ketchup, paradicsom, ruccola, salátalevél, sajt, uborka került.

Az eredmény világbajnok lett!!! A húspogácsa szaftos, ízes, öröm volt beleharapni.  Nem hiszitek? Íme!!!



Ugye ti is kedvet kaptatok hozzá? Jól jártunk ezzel a GM sajtburger őrülettel, ennek hála a mi étlapunkra is felkerül a saját, egészséges változatunk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése