2015. május 20., szerda

Crumble, azaz morzsasüti mandulalisztből

Szerepelt már nálam morzsasüti, nosztalgiázva a londoni ízek után. Most ennek egy tavaszi és egészségesebb változatát készítettem el.
Kiindulásnak, ötletként jó, receptnek csapnivaló lesz ez a bejegyzés, mivel semmit se mértem :-)

Almát, epret, málnát használtam a crumble alapjául. A meghámozott, felkockázott almát a többi gyümölccsel együtt egy tálba raktam, kevés nyírfacukrot szórtam rá, ráreszeltem egy citrom héját, majd annak levéből is adtam a keverékhez.
A gyümölcsös alapot egy margarinnal kikent piteformába rendeztem.
Margarinból, kevés nyírfacukorból és mandulalisztből elkészítettem a morzsát, - ebbe is került egy kis citromhéj. Ahogy azt írtam a bevezetőben, arányokat nem jegyeztem fel. A mandulalisztet fokozatosan adtam a margarinhoz úgy, hogy az eredmény a pitetésztáéhoz hasonló állagú legyen. Sütőport sem tettem bele, pedig volt otthon gluténmentes változatom, de úgy gondoltam, így is jó lesz az eredmény. Jelentem, igazam lett, bár a sütőportól a megdagadt morzsák teljesen befedték volna a gyümölcsöket, így meg a tészta egy része belesült a gyümölcsbe.



(gyenge a fotó, de igyekeztem gyorsan megörökíteni ezt a rövid életű sütit)


Az elkészült tésztát a gyümölcsökre morzsoltam ( csipedtem), majd mikor teljesen befedtem az alapot, beraktam a sütit 40 percre 160 fokra a sütőbe.

Az eredménnyel nagyon elégedettek voltunk. A mandulaliszttel olyan finom lett a crumble, mint még soha. 

Ez a tapasztalat is megerősített abban, hogy kísérletezni igenis érdemes. Apró módosításokkal a megszokott kedvenceinkből egészségesebb és amint azt a példa mutatja, finomabb változatokat is kihozhatunk.

1 megjegyzés:

  1. Kipróbálom, tavaly eper, rebarbara és ribizli hármassal csináltam, eszméletlen finom volt.

    VálaszTörlés