2015. április 28., kedd

Elkészült! - Régi polcos szekrény felújítása Annie Sloan festékekkel

Ahogy azt már írtam, a szombati bútorfestő workshopon nem tudtam befejezni a saját bútordarabomat. Így járnak a szervezők, ugye??? 
Erről az öreg, sötétbarna, szinte fekete bútorról azt kell tudni, hogy több tíz évet lehúzott bankárként, majd innét került kidobásra. Illetve csak került volna, ha valaki, történetesen én, bele nem szeret. Amint megláttam, tudtam, miképpen fog újjá születni. 



Arról még nem is írtam azt hiszem, hogy a bútorfestés számomra azért is igazi élmény, mert általa új életet adhatunk olyan bútordaraboknak, amelyek már a szemétbe kerülnének. És milyen kár lenne értük! Sok esetben funkcionálisan semmi bajuk, csupán elavultak, felületileg sérültek, vagy csak egyszerűen kimentek a divatból. Ahogy  a ruháinkat, úgy néha a bútorainkat is lecseréljük, pedig egy kis arculatváltás után újra helyet kaphatnának az otthonainkban. 



Na de térjünk vissza a bútorfestő tanfolyamhoz: A polcos szekrény három polcával azért még szerencsére érkeztem, ezeket lefestettem három különböző színnel: Provence, Scandinavian Pink és egy krémszínű keverékkel. A festés után színtelen wax, majd sötét wax következtek, végül polírozás. Lényegében ebben az állapotban hoztam haza a szekrényt, illetve annak egyik oldalát egy soron lefestettem Old White árnyalattal. 

Provence, sötét wax:


Arles -  Old White keverék, sötét wax:


Scandinaviam Pink, sötét wax:

( itt kell még egy kicsit javítanom bal oldalt, a ragasztószalag alatt kimaradt egy kb fél centis rész, ezt vékony ecsettel korrigálom, majd átkenem waxszal )



Otthon aztán nekiestem, kívül belül lefestettem két, illetve egy hígabb keverékkel harmadik soron is, hogy ne üssön át a sötét alap. A készre festett bútort végül világos wax segítségével kezeltem le, majd políroztam. Illetve políroztunk, ebben ugyanis már a lányok is segítettek nekem. Látjátok, mennyire csillog? Alig tudtam lefotózni!!!

A szekrény ma végre oda került, ahová szánom. A tetőtérbe, ahol kialakítok egy kis pihenő, ücsörgő sarkot. Lesz még ott egy kis munkám, de lényegében minden bútordarab megvan. A szekrény most elkészült, ugyanezzel a fehérrel lefestettem két kis  ülőalkalmatosságot, ezekhez pedig vásároltam egy asztalt. Kell még egy szép szőnyeg, egy állólámpa, a falra felkerülnek az új képeim Marietától és készen is leszek. Szerintem mindez maximum hetek kérdése. Ha elkészülök, hozom a képes beszámolót.



Annyit még elárulok, hogy a családom nem értette  a "bútorfestő hóbortomat".  Látnotok kellett volna apukám tekintetét, amikor ezt a sötét, csúnya bútort bepakoltuk az autómba:


Aztán meg anyumét, amikor meglátta a félig kész darabot,  - abból már lehetett sejteni, hogy szép lesz. Anyu meg is jegyezte, hogy még két kisszekrényt kellene készítenem a hálószobába. Kell ennél nagyobb dícséret???

Nektek hogy tetszik a végeredmény? Újítottatok már fel ti is bútort?


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése