2015. március 14., szombat

Túrós rétes rizslapból - gluténmentesen

Egészségügyi okok miatt én is és az anyukám is gluténmentesen igyekszünk  étkezni egy rövid ideje. Ő mélyeket sóhajtozva veszi tudomásul, mennyi lemondással jár ez az egész, én meg igyekszem kikisérletezni, hogyan is élhetünk és étkezhetünk úgy, hogy az étel finom is legyen és mindamellett gluténmentes.




Családi úttörőként minden kísérletemből kap anyukám is, mert szeretném, ha megértené, ugyanolyan finomságokat ehetünk ezután is, mint eddig, csak egy kicsit másképpen.
Láttam nemrég egy bolt kínálatában gluténmentes vajas tésztát, abból biztosan finom rétest lehetett volna készíteni. Az ára viszont elég meredek volt. Sok helyen olvastam, hogy a tavaszi tekercs készítéséhez  használt rizslap  is tökéletes  a réteslap helyettesítéséhez. 
Ma kipróbáltam és jelentem: naaaaaaaaaaaaagyon finom!!!  Az elsődleges tesztalany nálunk Eszter, őt nem is kell kérni, hogy kóstoljon, követeli azt. Gluténmentes ide vagy oda, neki egy a fontos: finom legyen. 




A rétest így készítettem: kiolajozott jénai tálba kettesével belerétegeztem az előtte bevizetett rizslapokat. Nem tudom, hány darabot használtam el, egy, a Lidlben kapható csomagolásban kb 35-40 darab van, ennek kb a fele fogyhatott ma el.
Erre a tészta alapra került a túrókrém. Fél kiló túróhoz cukrot, citromhéjat,  valamint három tojás sárgáját  adtam, ezeket habosra kevertem. Sajnos elfogyott a nyírfacukor, de legközelebb azzal készítem. A tojás fehérjét habbá vertem, majd a túrós részhez adtam. Végül mazsolával gazdagítotam a tölteléket. Ezt terítettem ki a rizslap alapra, majd a tetejét is befedtem beáztatott rizslapokkal (áztatás kb 5-10 másodperc ). 160 fokon kb 35 percig sütöttem.

Kipróbáltam a muffinformában sütött változatot is. Nagyobb szilikon muffinformákat kibéleltem a beáztatott rizslapokkal ( itt is kettesével raktam őket, ezekbe került a fenti túrókrém, majd a tészta felső részeit visszahajtogattam.  Ez a változat is tetszik, bár szerintem a jénais  kevésbé macerás.

Szívből ajánlom azokban is, akik nem gluténérzékenyek, mert ez a rétes tényleg nagyon finom lett!
Próbáljátok ki ti is!


7 megjegyzés:

  1. Nagyon jó!! Köszi. Én még nem láttam a lidlben rizslapot, de majd jobban körülnézek.

    VálaszTörlés
  2. Az ember lánya mindig tanul. Én még csak nem is hallottam rizslapokról. De a recept jól hangzik. Venni fogok rizslapot, hogy én is kipróbáljam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezekben készítik a tavaszi tekercseket a kínaiak.

      Törlés
    2. Ezekben készítik a tavaszi tekercseket a kínaiak.

      Törlés
  3. Kipróbálom én is, a dobozok (bébitápszer) fémek vagy műanyagok?

    VálaszTörlés