2014. december 22., hétfő

Fahéjas almaszószos karácsonyfadíszek

Ennyi embernek még egy bejegyzést sem ígértem meg, mint ezt a mait. Ha valaki esetleg aggódna, hogy Karácsonyig már nem érkezik vele, megnyugtatom: el fog készülni.

Amiről szó van, azok a fahéjas almaszószos karácsonyfadíszek. Egy évvel láttam először ezeket a szép barna díszeket a Pillecukor blog  oldalán, utána bővebben rákerestem, főként amerikai blogokon.



A recept egy adaghoz a következő:
5 csomag /20 grammos csomagolások/ őrölt fahéj
nagyjából egy bögrényi almaszósz  / almás bébipapi / - két decit mértem ki, de ebből kb 1,8 decit használtam el.  Egy edénybe beleszórtam az ötből négy csomag  fahéjat, majd folyamatosan hozzáadagoltam az almaszószt. Mikor el˜őször készítettem, belezuttyantottam a két decit egyszerre, de túl híg lett a massza, ezért másodszorra  fokozatosan adtam hozzá a szószt a fahéjhoz, - 1,8 deci elég is lett.



Miután jól összekevertem a fahéjat a szósszal, egy könnyen kezelhető tésza állagot kaptam. Ezt még egy kicsit átgyúrtam kézzel is.  Ha úgy éreznétek, hogy  hígabb a massza, a maradék, ötödik zacskó fahéjból adhattok még hozzá.



Ez az ötödik csomag  fahéj egyébbként a lisztet helyettesíti, hogy segítségével könnyen tudjunk dolgozni a tésztával. Fahéjjal megszórt szilikon lapon / vagy sodródeszkán/ kisodortam a masszát úgy, hogy alá is, fölé is fahéjat szórtam. Tapasztalatból azt tudom ajánlani, hogy nagyjából egy centi vastagságúra nyújtsátok a tésztát, mert ha vékonyabb lesz, hamar megég.



Ebből a tésztából sütikiszúrók segítségével tetszőleges formákat vághattok ki. Mindegyikbe nyomjatok egy lyukat szívószál segítségével, hogy a kisült díszeket fel tudjátok akasztani.  Igen, kisült. Merthogy az előkészített díszeket egy sütőpapírral kibélelt sütőlapra rakjuk, majd a sütőben 180-160 fokon kisütjük. Én az egy centi vastagságú díszeket 180 fokon sütöttem, alul felül sütés programon. A légkeveréses programot nem ajánlom, mert a formák egyenletlenek lesznek, a tészta néhol megemelkedik. Egy ilyen sütés eredményeképpen az első sütet szarvas úgy nézett ki, mintha  a bordáik és a belső szerveik is kidomborodtak volna. 



Figyelmeztetnem kell mindenkit, hogy a tömény, sülő fahéj illata nagyon erős, még a szemet is csípi. A kisült formáknak viszont már kellemes fahéj illatuk van. Finom illat de vagy oda, ezek a díszek fogyasztásra nem alkalmasak.  Az elkészült díszeket pékzsineggel fogom a fára kötni. 
Nektek hogy tetszenek? Készítettetek már ti is fahéjas alaszószos díszeket?
Ha nem, még nem késő kipróbálni!


P.S: Szlovákiai olvasóimnak a Coop Jednota saját márkás fahéját és almaszószát ajánlom, mert árban is nagyon jók. Az alamszósz 7 decis üvegben van. A megkezdett üveget további felhasználásig én mindig a hűtőben tartottam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése