2014. november 9., vasárnap

Karácsonyi kihívás 2. - zenei tematikájú ajándék csomagolása

Ahogy azt már korábban említettem, az idei karácsonyi kihívás keretén belül olyan egyszerű csomagolástechnikákat, díszítéseket fogok nektek mutatni, amelyekkel személyesebbé tehetitek a szeretteiteknek vásárolt ajándékokat.  
Sorozatom első részében boros tematikájú ajándékokat díszítettem, most pedig elérkeztünk a következő részhez.
Zenei tematikájú ajándék csomagolására hoztam nektek két nagyon egyszerű példát, egyet pedig a netről szeretnék ajánlani.
Mi mindent sorolunk ebbe a kategóriába? Koncert DVD, CD, koncertjegyek, de lehet akár egy zeneszerzőről szóló könyv is.

Az első díszítési ötlet, esetünkben egy dupla koncert DVD csomagolása: fehér papírba csomagoljátok be az ajándékot. Én egy sima fehér, A3-mas méretű irodai nyomdapapírt használtam.  Ezután nyomtassatok ki egy kottát az internetről, a kottát vágjátok fel  szélesebb csíkokra, majd a papírcsíkokból  formázzatok masnit. Elég a képre ránézni, fogjátok látni, hogyan alakítottam ki a formát három darabból. Ezt a kottás masnit a csomagra ráragaszthatjátok, vagy ha szeretnétek kicsit megtörni a fekete fehér színkombót, akkor színes szalaggal is rögzíthetitek. Nekem sokkal jobban tetszik így, hogy  színes szalagokat használtam.



Itt egy közeli kép is a masniról. A dísz egyes részecskéit irodai kapcsolóval kapcsoltam össze, de ragasztani is lehet, a felső réteget ragasztószalaggal fixáltam. 



A másik csomagolást is láthatjátok az első képen, amely lényegében egy boríték és koncertjegyekhez készítettem. Az interneten kikerestem egy nekem tetsző képet, ezt kinyomtattam úgy, hogy a lap tetején maradjon el elegendő hely a boríték hátsó, behajtható fülecskéjének kialakításához. Ezután a lapot boríték formára hajtogattam és papírragasztóval összeragasztottam a két szélét. A fülecske két végét ollóval ívesre vágtam. 
Szerintem nagyon látványos lett, az elkészítése pedig még az én képességeimmel is maximum öt percet vesz igénybe. 



Amit most nem készítettem el, viszont nagyon egyszerű és bárki meg tudja valósítani, az a kottapapírba csomagolás. Keressetek ki egy kottát az internetről, nyomtassátok ki. Ha van kottagyűjteményetek, másoljátok le a lapokat és azokat használjátok fel. Harmadik változat, amit szintén sokan praktizálnak - antikváriumban, bolhapiacon szerezzetek be régi kottagyűjteményeket és ezek lapjait hasznájátok fel - őszintén, nekem ez fájna azért, de ha pl egy szétszakadt példányotok van, akkor már fel lehet áldozni a lapokat.
A kottapapírba ilyen látványosan lehet csomagolni. Nagyon egyszerű, mégis elegáns. Madzaggal, pékzsineggel kössétek körbe és kész. Feldobható a képen látható módon egy kicsi, minimalista matricával, amelyre az ajándékozott neve kerül, vagy kísérőkártyával. Abból a pirosat tudnám ajánlani.




Remélem, hogy tetszettek az alábbi ötletek. Hamarosan hozom az újabbakat,  amelyekkel kicsit személyesebbé tudjátok varázsolni a szeretteiteknek szánt ajándékokat.



2 megjegyzés: