2014. augusztus 19., kedd

Titeket is szoktak hívogatni a könyvek?

Titeket is szoktak hívogatni a könyvek? Velem most ez történt napokon keresztül. 
 Fekete István Téli berek című könyve suttogott , ahányszor elmegyek a polc előtt. Pedig még csak szemmagasságban sem volt, nem is láthatta, maximum a lábaimat, ha elmentem előtte. De még így is felismert a kis erőszakos!



- Vegyél le, olvass belém kicsit, csak hogy érezd, neked szólok!
Nem olvastam soha.  1991-ben kaptam, mint jutalomkönyvet az iskolában. 
Aztán vasárnap  már nem bírtam, "valós hangot adtam a hangoskodó  könyvnek egy hangoskönyv részlet formájában"   a youtube-ról.



És igen! Úgy van megírva, olyan nyelvet használ, amelyen most én is beszélek magammal, magamban.
Elkezdtem olvasni. Újra csak azt tudom mondani, amit az Arany embernél is: ez a könyv számomra  felnőttként élvezhető! Gyerekként egy ilyen könyv története marad meg az ember fejében. Röviden, nagyvonalakban, olvasónapló stílusban. Felnőttként meg  alámerül, lubickol a szavak szépségében, gyönyörködik azon, hogy lehet valamit, egy gondolatot, mondatot ilyen csodálatosan leírni. 
Fekete István stílusa számomra hihetetlenül megnyugtató. Egy igazi lassító, a szó pozitív értelmében. 
Úgyis olyan gyorsan rohan ez a világ. Kell néha valami, ami visszahúz, megállít, megmutatja mindazt, amit látni érdemes belőle, belőlünk, rólunk. 

5 megjegyzés:

  1. Engem sok könyv hívogat, hisz tudod. Én gyerekkén a Tüskevárat és ezt is nagyon nagyon szerettem, sőt időnként még most is olvasom. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Tüskevárat sem olvastam, de azt be kell szereznem, az nem fog a polcról rámkiabálni. Bár ahogy most érzem, azt rögtön a Téli berek befejezése után beszerzem. Filmben láttam már, de szeretném elolvasni.

      Törlés
  2. Igen. És mostanában különösen szükségem van ilyen könyvekre... Még jó, hogy van néhány... Egész más az Egri csillagok is felnőttként :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én például aA Pál utcai fiúkat is újra akarom olvasni, mert az iskolában így tudtam le: elejéből tíz oldal, végéből, közepéből 5. Gyermeki leleményesség :-)

      Törlés
  3. Véletlenül kerültem ide hozzád, engem is megszólítanak, s mindig az amire szükségem van, érdekes, néha meg járok a polcok közt, s "nincs egyetlen könyv sem", amit elolvasnék.

    VálaszTörlés