2014. június 12., csütörtök

Rózsaszirup - újra

Harmadik éve készítek rózsaszirupot. Az udvarunk tele van illatos, vörös rózsával, amely igazán tökéletes alapanyag  a szirup készítéséhez. Az eredeti recept szerint egy liter vízhez harminc deka megmosott rózsaszirom szükséges, valamint ízlés szerint cukor és citromsav.


Nálam ez alkalommal  nagyjából 5 liternyi készült egyszerre, egy kannányi rózsasziromból.


Most is ízlés szerint adtam hozzá cukrot, citromsavat, valamint jól megmosott citromot, felkarikázva.


Na de hogy ne szaladjunk ennyire előre: a megmosott rózsaszirmokat beleraktam a vízbe és felraktam forralni a tűzhelyre. Forrás után nagyjából tíz percig főztem. A szirmok kifehéredtek, minden íz és illatanyag a vízben maradt. A főzetet leszűrtem, hozzáadtam a cukrot, a citromsavat és a citromot, majd nagyjából egy fél órát főztem.



Ezt a főzetet én még hagytam egy éjjel a hűtőben pihenni, majd újra átforraltam. Száraz dunszt után hosszabban eláll, én viszont nagy részét ajándékba szánom. Kerül belőle lefagyasztva, jégkockazacskókban a mélyhűtőbe is, ahogy mindegyik szörpömből. Ne csak most legyen jó nekünk, igaz?




8 megjegyzés:

  1. De jól néz ki!:-) Kár, hogy nálunk nincs ennyi rózsaszirom.
    Elküldöd újra az emailt? Nem kaptam meg.:-(

    VálaszTörlés
  2. Egyszer én is csináltam, sajnos nem aratott nagy sikert :( lehet újra kellene próbálkoznom.?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Van egy enyhe fanyarsága. Tegnap kb 10 ember kóstolta meg, mindenkinek ízlett.

      Törlés
  3. de szép! Sosem készítettem, pedig lenne miből...lehet, hogy itt az ideje:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ki kell próbálni. Mi két éve vaníliafagyira is öntöttünk belőle.

      Törlés
  4. A nagymamám csinált már ilyet. Nekem nagyon ízlett! Most is szívesen kortyolnék belőle. Nekem hiányzik a bodzaszörp is, de idén sem készült sajnos!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt is készítettem, de a következő a hársfavirág szörp.

      Törlés