2014. április 27., vasárnap

Beteg mami és a "családi ellátmányozás"

Az elmúlt hetekben gondosan megtervezett heti menü  alapján főztem. 
Hogy sikerült? Viszonylag jól, de persze sok hétnek kell még eltelnie addig, amíg ez a rendszer sikeresen beáll és a család se fog lázadni ellene.
Mi volt vele a célom? Kivédeni a felesleges bespájzolást, rendszert vinni az étkezésbe, változatossá tenni azt, okosabban és célzottan vásárolni, ezáltal pedig kontroll alatt tartani a kiadásokat. is. Ne azt gondoljátok, hogy ennek az egésznek a  célja egy katonás rendszer beállítása.  Szeretünk változatosan étkezni, gyerkőcöt is vonzza az éttermi és a rendelhető étel, így a heti menü megtartásával és a kiadások lecsökkentésével  belefér a költségvetésbe az is, hogy néha ételt rendeljünk, vagy étterembe menjünk.

Itt a mostani példa is. Jön egy erős megfázás, anya, aki logisztikus, szakács, pénzügyes ágynak esik, család pedig éhes. Most jól jön, hogy a több hetes okos ellátmányszervezésnek köszönhetően van keret pizzát vagy bármi mást is rendelni, mert valljuk be, - lázasan, bedugult orral, nem a főzés a leghatékonyabb terápia a gyógyulásra.

Figyelem pár hónapja a Foodpandát. Ismeritek? Ha nem, itt megtaláljátok a szolgáltatás magyarországi vagy szlovákiai oldalát is. Én először Csehországban figyeltem fel rá,  prágai ismerőseim ajánlották lelkesen.  Bevallom, nekem nagyon tetszik. Lassan lábadozva már kezd éhes lenni az ember, a család meg ugye állandóan az. Mennyire egyszerű az ételrendelés egy olyan rendszeren keresztül, amely számtalan étterem szolgáltatásait és finomságait kínálja egy helyen! Ráadásul a Foodpanda már mobilaplikáció formájában is elérhető. Beteg mami ágyból rendelhet a családnak muníciót. 
Megoldja a problémámat azokban az esetekben is, amikor Pozsonyban vagyok továbbképzésen, vagy konferencián.  Bevallom, a helyi étkezdében nem éppen az én ízlésem szerint főznek, viszont mivel ez egy modern irodaépület, bárhol találok egy konyhát, étkezősarkot, ahol nyugodtan elfogyaszthatom a megrendelt és kedvemre való ebédet.
Néha jó élni a modern kor  adta lehetőségekkel.  Okosan tervezve, betartva a mértéket és az arányokat,  szépen megférnek egymás mellett a hagyományokkal, a hétköznapi  szokásokkal, akár az étkezésben is.





6 megjegyzés:

  1. Jobbulást neked!!!!
    Jól csinálod, az ellátmányozást!:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Anikó! Ma még nem lesz könnyű napom, talán holnap sem, de már jobban vagyok. Az ellátmányozás meg egy ilyen műfaj, kreatívnak kell lenni.

      Törlés
  2. A férjem olyan sokszor mondja, hogy tervezzük meg mindig a következő hétre a menüt, mert lehet spórolnánk is és nem kellene állandóan azon agyalni, hogy mit főzzek és mit vegyek a boltban. Ezek szerint akkor működik?? Te hogyan állsz neki egy ilyen listának?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igyekszem változatosan összeállítani hét kaját egy hétre. Ebből ugye a hétfő általában maradékos nap, így könnyű. Egy napra számításba jöhet vmi félkész étel, pl a Lidl-s szilvásgombóc. Többi nap már nem gond. Van egy tésztás nap, főzelékes, húsos. Mikor összeállítom a heti ételsort, megnézem, mi van a szükséges hozzávalók közül a hűtőben, kamrában. Igyekszem olyanokat főzni, amikhez van otthon alapanyag. Ami hiányzik, azt rögtön írom a bevásárlólistára. Van egy heti átlag élelmiszerkeretem, abba mindenféleképpen igyekszem beleférni. Tervezett menüvel kevesebbet költök és kevesebb étel kerül kidobásra. Ha valamiből marad, azt le szoktam fagyasztani, majd nagyjából két hét múlva előveszem pl egy vacsorára, vagy ha valakinek nem tetszik az aznapi étel.

      Törlés
  3. Lidl-s gombóc :):) Én is szoktam venni, gyerek imádja, talán az egyetlen amit megengedek, hogy ezt megveszem. Köszönöm a választ, ez már jó kiindulás nekem.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Főztem két hete paradicsomlevest. Kevés fogyott belőle, így végül a másik napra tervezett fasírt helyett töltött paprika volt a menu ( foleg gombocok). Fel tudtam hozzá használni a levest.

      Törlés