2014. március 24., hétfő

Lecsós csirkemáj - tepsiben sütve

Szeretem a csirkemájat, szinte minden formában. Most lecsós csirkemájat készítettem belőle - tepsiben.
A tepsit kiolajoztam, majd két nagy fej, felkarikázott hagymát, 3 szeletekre vágott paradicsomot és egy fél üvegnyi lecsót raktam bele.



Erre a zöldséges alapra került egy kiló megtisztított csirkemáj. Sóval, borssal, paprikával, köménymaggal és fokhagymával ízesítettem, majd összekevertem az egészet. Egy kis víz is került alá, majd  a jénai tetővel lefedve a 200 fokos  sütőbe raktam.



Nagyjából 15-20 perc után kivettem, átforgattam és hozzáadtam egy kevéske alkoholt - tényleg csak egy kupicányi adagot. Az alkohol lehet vodka vagy konyak is. Ezután visszatettem az ételt a sütőbe újabb 15 percre. A máj hamar megpuhult, kicsivel hosszabb idő azért kellett, hogy a zöldségek is finom puhák legyenek. A víznek és a paradicsom levének köszönhetően a máj nem száradt ki, krémesen puha állagú  maradt. Mivel szerettem volna, ha sűrűbb az étel, még egy utolsó 5 percre visszatettem a sütőbe, most már a tető nélkül. Ez idő alatt elforrt a levének egy része és a viszamaradt szaft finom sűrű lett.



Két fajta körettel tálaltam. Míg a férjem a sült krumplis, addig én a barnarizses változatra szavaztunk.
A barnarizshez egyébbként tettem egy kockányi vajat, amitől nagyon finom íze volt.

Jó étvágyat kívánok mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése