2014. február 4., kedd

Tömeghisztéria, válság, járvány

Engedjetek meg nekem két példát arra, micsoda hatalma is van a tömeghisztériának.

Évekkel ezelőtt, mikor a gazdasági válság kirobbant, napról napra érezhető volt az, ahogy beissza magát az emberek tudatába. Találkozott két vállalkozó, az üdvözlés helyett az első kérdés ez volt: Ti már érzitek a gazdasági válságot? Így  döntötte maga alá ez a két szó az egész világot. Aki hallotta, beszélt róla, azt beszippantotta, azonosult vele. Nem csak gondolataiban, hanem tetteiben, majd eredményeiben is befolyásolta, lehúzta. 
Abban az időben egy kedves nagyvállalkozó ismerősöm a világ egy távoli, elzárt helyén kirándult. Ez az időszak pontosan egybeesett azokkal a hetekkel, amikor a csapból is a gazdasági válság folyott.Őt nem fertőzte meg a járvány. Hazajött tisztán, tünetmentesen és tette tovább a dolgát, sikeresen, akárcsak azelőtt. Ahogy mondta, semmiféle válságot nem érzett. Nem azonosult még vele. Aztán jöttek a barátok, üzletfelek és mindenki ezt kérdezte tőle: Na, ugye már te is érzed a gazdasági válságot? Így ment ez hetekig és az addig sikeres, vidám, tiszta ember megfertőzödött. Kiszürkült, pánikolt, félt, mindenben csak a rosszat és a veszélyt látta, - a válságot. Beszippantották őt is. Ezek után már természetesen a döntései és azok eredményei is ezt a negatívizmust és félelmet  tükrözték.
Én már akkor is azt mondtam, az igazi gazdasági válság amiatt alakult ki, hogy az emberek egymást fertőzték meg a gondolatával és ugye tudjuk, minden agyban dől el. Ha félelmekkel teli, negatívan látjuk a világot, a világ is így fog reagálni ránk. Ez az igazi válság.



Másik példa.
 Egy ismerősöm említette, hogy az ő ovijukban alig van gyerek. Merthogy járvány van, sorra mindenkit ledönt. Mondtam, hogy az én gyerekeim jól vannak. Aztán jött egy másik, ő is ezt mondta. Majd egy harmadik. Én addig a pillanatig nem is gondoltam arra, hogy az én gyerekeim megbetegedhetnek. Azóta meg csak erre gondolok.
 Így, a félelmein, a negatív gondolatain  keresztül  vonzza és engedi be az ember a rossz  dolgokat az életébe. Így működik a tömeghisztéria, ilyen könnyen ledönt minket a negatívitás. 

Ha megkérdezitek, miben hiszek a legjobban, akkor rögtön rávágom, hogy  a POZITÍV GONDOLKODÁS EREJÉBEN.
 Igyekszem szembemenni  mindazzal, amit  az előbb említettem. Bekapcsolom a vírusirtót a saját gépezetemben. 
Tegyétek ezt ti is! Éljétek  a saját életeteket tiszta és saját gondolatokkal, érzésekkel  ahelyett, hogy mások félelmeit hagyjátok átszivárogni a ti mindennapjaitokba is!


9 megjegyzés:

  1. De szép a fejléc!:-)
    Na igen, ez így van, és már nagyon jó eszközök vannak erre, hogy beszippantsa az embert a rossz dolog.:-( Ami ugye nem véletlen...nehéz szelektálni, főleg a mai embereknek, akiknek nincs jelen jó példaképük! Csak magukba bízhatnak, ami valljuk meg, néha piszok nehéz!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony, nem sok a jó, követendő példa. Talán ezért is lenne jó, ha a gyerekek újra a szüleik példáit követnék.

      Törlés
  2. Ez nagyon igaz.
    Én azt sem szeretem, amikor az egyik ember maga alatt van, utál ott lenni, ahol van és annyiszor panaszkodik, hogy már a másik is rosszul érzi magát, pedig eddig nem volt baja. Ez majdnem saját tapasztalat.
    De csakis pozitívan előre! :)
    (Nagyon ötletes a játék!)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez az, nem szabad hagyni, hogy lehúzzon minket más emberek negativizmusa.

      Törlés
  3. Szép lett a blogod! Na, az ilyen írásaidért jövök én ide:) Szép napot.

    VálaszTörlés
  4. Csodásan hatnak a soraid. Jó olvasni őket. A fejléced gyönyörű. Tiszta egyszerű, tetszetős.

    VálaszTörlés
  5. Éljétek a saját életeteket tiszta és saját gondolatokkal, érzésekkel ahelyett, hogy mások félelmeit hagyjátok átszivárogni a ti mindennapjaitokba is!
    Nagyon sokat adott ez a mondat, nagyon beletalált, köszönöm!

    VálaszTörlés