2014. február 21., péntek

S.O.S. pite

S.O.S. kajákról szerintem lassan egy tanulmányt tudnék írni, - ha emlékeznék  a rögtönzéseim mindegyikére.
A mai édességünk is ezt a kategóriát gazdagítja. 

Röviden az előzményekről és az S.O.S. állapotról: 
Pités kedvünk támadt (leginkább nekem), de itt a két hyperaktív, nem volt igazán nagy terem az önmegvalósításra, sem az almapucolásra, reszelésre, a tészta kinyújtására.  Maradt a kreativitás. 



Pite tésztát összedobni nem művészet. Ezerféle képpen lehet, én is készítettem egy adagot 250 gramm vajból, amelyhez lisztet, cukrot, sütőport és kb 75-100 ml tejfölt adtam. 
Az elkészült tészta kb felét szétnyomkodtam egy sütőformában. A tésztát megkentem áfonyalekvárral. Erre került egy üveg házi alma-körtepüré, anyumtól. A maradék tésztával nagyjából befedtem a töltelékréteget. 45 perc sütés következett 160 fokon, de nagyjából 35 perc után kivettem a pitét és csokis mogyorókrémhalmokat pakoltam rá. Vissza a sütőbe 10 percre és kész.
 Ennyi. Ez a süti is a ronda és finom és nehezen fotózható kategóriába tartozik, de szerencsére S.O.S. is :-)
Próbáljátok ki, akár más variációkban is. Nekem ez a változat azért ízlik nagyon, mert a savanykás áfonya, az édes alma és körte, valamint a csokis ízek nagyon jók együtt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése