2014. február 27., csütörtök

Kókuszos torta

Egy titkos projektet mutatok meg nektek, a Facebookon meg sem osztom még, mert az ünnepelt megláthatja.
Ezt a kókuszos tortát készítettem a férjem mai szülinapjára.
Fehér tortát fotózni, ráadásul viszonylag világos közegben nem túl könnyű feladat.
A kép olyan, amilyen, de el kell hinnetek, nagyon finom lett a krém.
250 gramm vajat kikevertem porcukorral, kevés vaníliával és kb 100 gramm kókuszreszelékkel.
Készítettem egy Dr. Oetkeres vaníliás krémalapot - sűrűre főzött vaníliás pudinggal is kiváltható, majd miután ez kihűlt, öszekevertem a vajas krémmel.
A torta tésztája a decemberben sütött mascarpone-s torta piskótaalapja, két tojásból, 140 gramm cukorból, 175 gramm lisztből, 75 ml tejből, 75 ml olajból és fél zacsi sütőporból. Ezt 45 percig sütöttem 160 fokon.
A tortalapot kettévágtam, megkentem lekvárral, a másik felét a belső oldaláról a krémmel, majd ezt ráborítottam az alsóra.
A tortát a maradék krémmel vontam be, majd kókuszreszelékkel megszórtam és fehér csokis mazsolákkal díszítettem. Eszter reklamált, hogy miért csak egy gyertyát kapott az apa.
Hát, szerintem  egynek is örülni fog. Boldog 35. szülinapot kívánunk!!!


Es így nézett ki a premieren: 

8 megjegyzés:

  1. Isten Éltesse! Gyönyörű a torta, gyönyörű a tortatartó!:-)
    Szép szülinapozást!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. K˜öszönjük szépen Anikó! A tortatartót egyébbként egyszer a Tescoban vadásztam le, kb 3ezer forint volt.

      Törlés
  2. Boldog szülinapot, férjem hogy szeretné ezt a tortát, imádja a kókuszos dolgokat.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen. Az én férjem is kókuszfun.

      Törlés
  3. Isten éltesse férjedet! Csodás tortát készítettél , nagyon finom lehet! Imádom a kókuszos édességet! Kellemes ünneplést kívánok nektek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük Éva, most is a te két tojásos tortaalapodat használtam.

      Törlés
  4. Nagyon boldog születésnapot kívánok a párodnak. Nagyon jól néz ki a torta és biztos vagyok benne hogy az íze is mennyei!

    VálaszTörlés