2014. február 10., hétfő

Iskolai felkészítő

Három hete kezdtük az oviban az iskolai felkészítőt. 
Röviden a programról: tíz héten keresztül, heti egy alkalommal, 45 perces foglalkozáson veszünk részt a gyerekekkel együtt. A gyerekek feladatokat kapnak - némelyeket a táblánál állva oldanak meg, a többit pedig a helyükön - ezek fejlesztő feladatok.
Fontos hangsúlyt kap az is, hogy a válaszaik ne egy szavasak legyenek, hanem kerek mondatok.

A szülő szerepe a foglalkozáson lényegében passzív - legfontosabb hozadéka az, hogy meg tudjuk figyelni a gyereket, hogyan teljesít egyénileg, csoportban, mennyire jó, gyors a feladatmegoldó képessége, mennyire aktív, hogyan tud koncentrálni a kapott feladatokra.

Nekem tetszik ez a forma, abból a szempontból, hogy  sokat megtudtam a lányomról. A foglalkozást követő héten gyakran átbeszéljük, miben volt ügyes és miben lehetne még ügyesebb.Negatív kritikát nem kapott tőlem. Igyekszem mindent inkább jó tanácsként megfogalmazni.  Hasonló feladatokat oldunk meg otthon is, mint a felkészítőn. Játékosan, egyszerűen, nem kell nehéz dolgokra gondolni. Nagyon szereti őket, sosem elég belőlük.

Íme két egyszerű példa:


Vízszintes vonalvezetés. Ugyanezt elkészítettük bekevert ábrákkal is, ami ugye a srég  - átlós vonalvezetésre is jó feladat. A karácsonyi pecsétjeimet hívtam segítségül a feladatlaphoz.



Dominó kockák felhasználásával számfelismerés valamint a kevesebb, több, egyenlő gyakorlása. Ez volt az e heti feladat.

Aminek örülök, hogy a jobb és bal kezeket  is sikerült megtanulni, felismerni, eddig nem nagyon ment. Most sokszor játszunk olyan játékokat, amelyek lényege a jobb vagy a bal kéz felismerése, irány mutatása.


Egyenlőre nagy a lelkesedés. Csak tartson is ki az iskoláig, meg az azt követő kb 18 évben :-)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése