2014. január 2., csütörtök

Új év - új jelszó

Nálam már hagyománnyá vált, hogy minden évre választok magamnak egy jelszót. 
Hogy mi is a jelszó? Egy szó, amely lehet tulajdonság, tárgy, érzés, hely, állapot, bármi.
Mi a szerepe? Ha nehéz pillanatok vannak az évben, akkor emlékeztetni magunkat arra, mi a legfőbb érték, mi a cél. Minden más pedig mellékes, kevésbé fontos.A jelszó legyen egyben motiváló is. Jelentsen sokat (számunkra) és fejezze ki jól azt, amiről  ez az évünk  szól majd. 

Én a múlt évben egy nagyon érdekeset választottam, nem árulom el, mi volt az. Akkor még nem gondoltam bele, hogy a jelentése nem csak az, amit én elsőre összekötöttem vele, hanem a küzdelem,  a kemény munka és valamilyen szinten a háború  is. Ilyen is volt ez az év, rengeteg megvívott harccal és mellette csillogással is.



Volt már követőm is ebben a dologban, egy kedves ismerősöm jelszava az EASY volt. Hát nem jó? Ha beléd marnak, bántani akarnak, rád akarja erőltetni a világ azt, ami számára fontos, annyit mondasz csak magadban  - EASY. " Lazán veszem, te dolgod, bajod, nem az enyém. Amit rám próbálsz erőltetni, számodra fontos, nekem nem. "  Ilyen egyszerűen működik ez az egész.

Erre az évre is megvan az új jelszavam. Egy szó, amely  kifejezi, mi szeretnék lenni ebben az évben. Ezt sem árulom el, de bevalom, könnyebb lesz, mint az előző. Vagy mégsem? Majd kiderül :-)

Ha van kedvetek, csatlakozzatok! Ha megtetszett az ötlet, legyen nálatok is hagyomány az új év, új jelszó. Aki vezet naplót, fel is jegyezheti ezeket. Milyen jó lesz egyszer visszatekinteni l arra, mik voltak  a legkifejezőbb szavak  a saját életünkre, céljainkra, vágyainkra a huszas, harmincas, akárhányas éveinkben.

Nos, van olyan, aki elárulja a jelszavát a 2014-es évre? 





1 megjegyzés:

  1. Pár hete láttam egy pólót a New Yorkerben. Nem vettem meg, de nagyon bennem maradt, azóta ehhez tartom magam: Life is a challenge. Keep smiling. Nálam működik....a nehéz percekben könnyebb így az élet.

    VálaszTörlés