2014. január 17., péntek

Rakott karfiol

Szeretitek a karfiolt? Ha igen, ti milyen formában szoktátok készíteni? Ahogy azt a Facebookos csoportban már említettem, én nem nagyon rajongok a kirántott karfiolért. Más formában viszont magam ís szívesen fogyasztom.




Mostanában elég gyakran készítek karfiolos ételeket. A kislányom miatt került ez az alapanyag újra terítékre, mivelhogy ő nagyon kedveli a párol karfiolt és a brokkolit is. Ez az étel egyébbként brokkoli - karfiol keverékéből is elkészíthető.



A karfiolrózsákat bio ételízesítős (DM-ben vásárolom ) vízben puhára főztem. Miután kihalásztam őket, ebben a vízben megfőztem a vastagabb szeletekre vágott burgyonyát is. A burgonya főzési idejét kihasználva, megfőzöm a tojást is. Miután minden alapanyag készen van, összeállítom a rakott karfiolt.
A kiolajozott edénybe belepakolom a krumplit. Kevés só, frissen őrölt bors. Ezt követi egy réteg felkarikázott tojás. Ezzel beborítom a krumpliréteget. Újra csak kevés só és bors. A tojásokra kerül  a megfőtt karfiol, újra kevés só és bors. Egy kis doboz főzőtejszínnel nyakon öntöm a rakott karfiolt. Egy kevés (maradék ) krémsajtot nyomtam még rá, majd reszelt sajttal megszórtam. A tepsit betoltam egy fél órára a sütőbe, amíg szépen megpirult a teteje.

Nagyon egyszerű és nagyon finom étel. Ti is szoktatok hasonlót készíteni???



2 megjegyzés:

  1. Igen, nagyon szeretem én is- nem krumplival, hanem csirkemell- csíkokkal szoktam kombinálni, de ezt most kipróbálom. Köszi:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A csirkemellről jutott az eszembe - natúr csirkemell vékonyan, kis só, bors, hirtelen megsütve, majd bele a sütőtálba, rá főtt karfiol, répa, brokkoli, kevés sajt és irány a sütőbe!

      Törlés