2014. január 21., kedd

Érdekelne ...

Érdekelne, mennyire tervezitek az étkezést tudatosan? 
Ha munkába jártok  - átböngészitek a megszokott törzshelyeitek másnapi menüajánlatát, hogy nem megfelelő kínálat esetén otthonról tudjatok vinni valamit, vagy csak azért, hogy a lehető legválasztékosabban tudjátok összeállítani - megtervezni a heti ebédeteket? 
Ha sokat vagytok úton, idegen helyre készültök - készítetek valamit a táskába, kocsiba, arra az esetre, ha nem lenne hol, vagy mikor nyugodtan megebédelni?


Olyan apróságok ezek, mégis szerintem rengeteget tehetünk egy kis odafigyeléssel, tervezéssel az egészségünkért.  Nem vagyok én sem  mestere a témának,  de soha sem késő változtatni, tanulni, tervezni. Ezt teszem én is.

Az üveg tartalma a holnapi vitaminadagom. Hosszú munkanapnak nézek elébe, rengeteg feladattal, ezért holnap igazán fontos az efajta rásegítés.
A mai smoothie narancsból, répából, almából és vízből készült. 

Nagylány is megkapta az esti adagját, nagyon ízlett neki. 

Az elmúlt hetekben gyakran készítek efajta energia és vitaminbombát. Meglepődve tapasztalom, hogy ha egy smoothieval indítom a napot, valahogy elmarad a reggeli kávé. Nálam, aki számára a kávézás igazi rituálé!
Van valakinek hasonló tapasztalata? 




11 megjegyzés:

  1. Én 90%-ban mindig megtervezem és itthonról viszem. Reggelire kávét iszom, nem azért mert annyira kellene, inkább az ízéért. Általában gyümölcssalátát viszek magammal, ez a reggelim. Most banán, mandarin, kivi általában, mert nem szeretem a fagyasztott és kiengedett gyümölcsöt, legfeljebb én is turmixolom és úgy megiszom. Sokszor készítek főzeléket, azt csak úgy magában. Saláta, tonhallal, vagy sült csirkével, teljes kiörlésű szendvics, jégsalátával, sonkával, sajttal, pici light majonézzel. Tortilla lap, amibe rakok valamit, salátát, kukoricát, felvágottat vagy rántottát, uborkát. Ha már nagyon unom, akkor néha néha de tényleg ritkán rendelek valamit,amit éppen megkívánok, de ezt a legvégső esetben, ha már unom a "banánt." :)

    VálaszTörlés
  2. Én mindig itthonról viszem az ennivalót. A reggelt kókusztejes kávéval indítom, egy nagy bögrével.Inkább tejeskávé, de jólesik.
    Általában főzelékfélét, húst körettel, kínai ételt, vagy ma éppen lecsót, a nyáron befőzöttből. :) Ha szendvicset, akkor azt rozs vagy tönkölykenyérből, csak azt fogyasztunk. Ha nagyon nincs mit hozni, akkor szoktam venni franciasalátát rozskiflivel. Étteremben nem ebédelek, az ételrendelést kipróbáltam, de nem jött be az allergiáim miatt.

    VálaszTörlés
  3. szia, Petrik Adrien könyvét amennyiben lehetőséged adódik feltétlen olvasd el, mert olyan jó stilusba van megírva, hogy le sem tudod tenni, a képekről nem is beszélve, nekem az első kötete tetszett a legjobban /az az első kötet, melyet Anikónak is ajánlottam/, a másodikat is sikerült már elolvasnom, viszont a harmadik még most van beszerzés alatt részemről.

    VálaszTörlés
  4. Szia. érdekelne hogyan készítetted el a gyümölcslét.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez nem gyümölcslé, hanem smoothie. Egy botmixer segítségével minden hozzávalót szátmixerelek, majd hígítom egy kis vízzel. Benne marad minden rost.

      Törlés
    2. A répát is tudod bot-mixelni?
      Ez jó ötlet.

      Törlés
    3. A répát először lereszeltem, mert a botmixer máshogy nem bírna vele. Így adtam a gyümölcsökhöz és egy kis vízhez.

      Törlés
    4. Ez nagyon tetszik. Imádom pl. a céklát nyersen. Azt is lehet társítani mindenfélével. Eddig csak a levét centrifugáltuk ki, de ez még jobb.
      Köszönöm.

      Törlés
  5. Szia. Én pedig arra lennék kiváncsi, hogy milyen márkáju konyhai gépek lelhetoek a konyhádban. Amelyeket szeretsz és gyakran használsz. Koszi, Szilvi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem ragaszkodom egy márkához sem. Van mindenféle. Van két botmixerem- egyik Lidls, másik Moulinex. Kávéfőzőnk a jól bevált DeLonghi. Kenyérpirítót, szeletelőgépet, konyhai robotgépet alig használom, a márkájukat sem tudom. Ennyi lenne.

      Törlés
    2. Koszi a választ. Szilvi

      Törlés