2014. január 30., csütörtök

Almás - répás lepény

Ma reggel elhatároztam, hogy sütök egy lepényt. Tegnap estéről maradt mára krumplis-vajbabfőzelék, tehát az ebéd meg van oldva, egy kis édességnek viszont mindig mindenki örül.

Almás lepényt szerettem volna készíteni, aztán a pár darab almát elnézve azon kezdtem el gondolkodni, mi mindennel lehetne feldobni. Így került még a reszelt almához két nagyobb répa lereszelve / a kis lyukú reszelőn /, maradék mazsola és egy narancs lereszelt héja. Ízesítéshez barnacukrot és fahéjat használtam még, bár a fő fűszer a narancshéj ebben az esetben.

A lepénytésztám egyszerű és hagyományos, -  fél kiló liszt, két tojás, 20gramm élesztő tejben felfuttatva egy kis cukorral, kevés olaj, meg ugye a tej, ami szerintem nagyjából két deci lehet - vagy három. Nem szoktam mérni, fokozatosan adagolom a  tésztához, mikor dagasztom.




Ezután hagytam  a lepényt kelni, majd kinyújtva a tepsibe igazgattam és ráraktam  a feltétet.

A lepényt 30 percig sütöttem. Jelentem, nagyon finom lett! Család még nem kóstolta, de szerintem senki sem fogja benne elsőre  kiszúrni a répát, amitől nagyon különleges lett az íze és a színe. Az meg külön öröm, hogy így Eszter is megeszi majd a répát, mert mostanság még a levesből is kiszedi.

Próbáljátok ki, ha van kedvetek! Lám, ilyen dolgokat szül az, ha abból kell valamit kiokoskodni, amit az ember otthon talál.


4 megjegyzés:

  1. Egy vagy két;-) szeletet kaphatok? Olyan jó lenne most a kávém mellé...:-)))
    Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  2. Igazán ízletes darabok!
    Félre tenném érte a "nem szeretem az almát" finnyámat! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hidd el, hogy így tényleg finom az alma. Répa, alma, narancshéj, fahéj, barnacukor ..... tokéletesek egyutt.

      Törlés