2014. január 16., csütörtök

A pozitív sokk

Régen, nagyon régen, sokszor bántam utólag, hogy nem mertem megtenni, meglépni bizonyos dolgokat. 
Hitványabb érzés nem is létezik az életben, mint a saját kesergésünkben  fuldokolni. Tudom ezt én is, megtapasztaltam és ma már mindent megteszek, hogy ne így éljem meg a történések  utóízét.

Az elmúlt egy évben belevágtam egy nagy erőpróbába. Félve, de bizakodva abban, hogy sokat adhat szakmailag és tudásban. 
Eltelt egy esztendő. A képzés lassan véget ér, de legnagyobb meglepetésemre nem a szakmai fejlődést érzem legerősebbnek a hatására, hanem az emberit, a jellembélit.

Fura megfogalmazni, mit is adott igazán, merthogy számomra a legnagyobb hozadéka a megerősítés volt. Az a kép, amit rólam adott, nekem. Hogy mire is gondolok?




Képzeld el, hogy hegymászó vagy. Mászol egyre feljebb a hegyre, közben gyakorlottabb leszel, tanulsz, erősödsz, tapasztalsz. Lenézel és megítéséled szerint az út egyharmadánál járhatsz.
Ekkor egy helikopterből lefényképeznek téged. Ott, abban a helyzetben, úgy, ahogy vagy és te egy csoda folytán megnézheted az elkészült képet. Nézed, de valami nem stimmel. Hogy létezik az, hogy a képen már a csúcs alatt jársz? Hiszen te még csak az utad elején tartasz! Küzdelmes emelkedők várnak rád, nem is fáradtál ki! Ezer dolgot meg kellene még ismerned, tanulnod, tapasztalnod!  Hogy létezik ez???

Valahogy ilyen  érzés az, amikor mások, külső szemmel téged teljesen máshol és máshogy látnak, mint te saját magadat. 

" Még nem vagyok kész. Még nem tartok ott."
 .... mire a válasz: 
" Te már rég készen állsz erre. Nem ott tartasz, sokkal tovább jársz már! Nézz vissza!"

Visszanézel és látod, hogy tényleg így van. Hirtelen hosszúnak látod te is a már megtett szakaszt. 

Át kell ilyenkor értékelni a helyzetet, az utat, a célt. Mindent. 
Merthogy egy ilyen kép mindent átrendez. 
Mindent, amit eddig hittél és éreztél.A pozitív sokk hatása. Az ilyet is fel kell dolgozni.

 Ez pedig  már egy újabb kihívás.  




1 megjegyzés: