2013. december 1., vasárnap

Tejkaramellás szegfűszeges kávé

Azt hiszem, a Nők lapja Advent kiadásában láttam a szegfűszeges tejkaramellás kávét. Kipróbáltam, mivel nagyon szeretem a kávét, szinte minden változatban.

Íme:
Barnacukrot karamellizáltam, a cukorhoz adtam pár szem szegfűszeget. Mikor már folyékony volt a karamell, felöntöttem tejszínnel és kisebb lángon hagytam a karamellt össszeforrni a tejszínnel. Ez idő alatt a szegfűszeg íze is kioldódott. Némi  keverés mellett finom édes, kicsit fűszeres tejkaramellt készítettem. Főztem egy erős esperessót, majd azt ízesítettem a karamellel. Nagyon finom lett. 


Tanács: szerintem ez a kávé úgy a legfinomabb, ha nagyobb, hosszú kávéitaloknak szánt pohárban (vagy karácsonyi bögrében ) fogyasztod, mert akkor kellően érezhető a tejkaramell íze is, nem csak megijeszted vele a kávét. Édesítőt, cukrot ne tegyetek a kávéba, mert a karamelltől elég édes lesz. Kísérletezzetek bátran, szerintem fahéjjal sem lehet rossz.

Próbáljátok ki ti is!!! Alapozzuk meg a karácsonyi hangulatot!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése