2013. december 27., péntek

Spenótos-sajtos rétes

Tegnap már írtam a Superwomanatwork Facebook oldalán, hogy  utolért az édesség és húsundor. Maximális mértékben. Tegnap már a hús szagától is rosszul voltam, annnak ellenére, hogy könnyítettem a szokásos karácsonyi étellistánkon, amelyről a majonézes krumplisaláta az idén lekerült.
A tegnapi menüm már zöldséges sajtos tészta volt. És milyen jól esett!

Ma pedig  spenótos -sajtos rétest készítettem, amelybe a spenónon kívül balkáni /feta jellegű/ sajt került és egy maréknyi reszelt mozarella /ez elhagyható persze/.

Hozzávalók:
Egy zacskó leveles tészta - Kauflandban vásároltam, kb 70 centért.
Egy zacskó fagyasztott, leveles spenót - szintén Kaufland, kb 99 cent.
Egy zacskó, 200 gramm balkáni sajt - ez szintén nagyjából egy euró környékén volt, valamivel olcsóbb talán a Lidlben található, szintén nagyon finom.
100 ml tejföl
Egy marék reszelt mozarella, de ez opcionális, - elhagyható, vagy más sajttal is helyettesíthető akár.
Só, bors, fokhagyma.



A spenótot kicsit megpirítottam, sóval, borssal ízesítettem, majd hozzáadtam az utolsó percben az apróra vágott fokhagymát.
Egy tálba öntöttem és hozzáadtam a sajtokat, - a balkáni sajtot apró darabokra tördeltem.
Még egy kicsi beízesítettem és kb 100 ml tejföllel krémesre keveretem.

A kiolvasztott levelestésztát kisodortam,  egyenletesen elosztottam rajta a tölteléket és feltekertem. A rétes tetejés egy kis olajjal megkentem, majd 160 fokon, légkeveréses programon 40 percig sütöttem.

Nagyon finom lett, ki fogom próbálni egy kis márványsajttal is, nagyon fog passzolni a spenóthoz.

Azt hiszem, most pár napig hasonló ételek lesznek nálunk terítéken /esetemben legalábbis/, meg néha egy kis hal.

Tudnátok ajánlani ti is valamilyen finom, zöldséges receptet, így Karácsony után?





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése