2013. december 17., kedd

Fehér csokis, bodzaszörpös mascarpone torta

Eszter születésnapját most csak szerényen, szűk családi körben ünnepeltük. Buli majd a májusi névnap alkalmából lesz a barátoknak.
A kérése a tortát illetően ennyi volt:  fehér legyen és hatos gyertya legyen rajta. 
Finom tortát tudok sütni, szépet meg ...hm ... inkább rusztikusat :-)
Ilyen lett ez a mostani is. A piskóta tortaalapot Éva receptje alapján készítettem el. Mindenkinek ajánlani tudom, csak két tojás kell hozzá.
A megsült piskótát két részre vágtam, majd az alsó darabot meglocsoltam bodzsaszörppel. Akinek van még saját, használhatja azt is, nekem már elfogyott, de nálunk elég finomakat lehet kapni- a Yo és a Jupí is nagyon jók. 




Ezután 500 gramm mascarponet habosra kevertem. Bodzaszörppel édesítettem / ízesítettem. 200 gramm fehér csokit vígzőz felett felolvasztottam, majd mikor már langyos volt, a mascarponehoz adtam. Kb 200 - 250 ml habtejszínt kemény habbá vertem és ezt is a krémhez adtam. 
Ezzel a krémmel kentem meg a tortát és borítottam be. Díszítésként apró betűket használtunk, hiszen a nagylány lassan iskolás lesz. A torta nagy sikert aratott, nagyon eredeti, igazán finom.Ha valaki édesebb krémet szeretne, porcukrot is tehet hozzá, de óvatosan vele, hiszen a szörp és a fehércsoki is édesek.
Ez a krém nagyon jól sikerült. Szerintem sütire is fel fogom használni. 
Nos, ki szeretné kipróbálni? 


3 megjegyzés:

  1. De szépek vagytok! :-)
    A torta is jól néz ki! Boldog szülinapot a nagylánynak!

    VálaszTörlés
  2. Igen, nagyon szépek vagytok!:-)))
    És a torta csodás, sajnos én és a mascarpone nem vagyunk barátságban, de a gondolkodom mivel lehetne kipótolni..
    Isten éltesse Esztert nagyon, nagyon sokáig!

    VálaszTörlés