2013. december 7., szombat

Amikor az örökbefogadott gyereket először kigúnyolják


Amikor az örökbefogadott gyereket először kigúnyolják, akkor sír. ... Meg összezavarodik. ... És kezelhetetlenné válik, mert titkolja, mi bántja, így nem érti a szülő, mi a fene történt a gyerekével. 
... 
Ezt éltük meg mi is ezen a héten, amikor Eszter képébe vágta egy kedves osztálytársa, hogy neki nincs anyja, mert az övé ezt mondta neki otthon.
Azért megnézném egyes családok esti beszélgetését. Ahogyan én a gyerekkel  vacsora alattt az EURIBOR alapkamat aktuális értékéről, valamint az euró-forint árfolyamról szoktam diskurálni, merthogy bankár lennék,  gondolom szociálisan érzékeny körökben az a téma, kinek nincs anyja. Mit lehet ehhez hozzáfűzni??? Semmit.
Tőlem még olyat nem hallott a gyerekem, hogy ennek vagy annak az anyja, az apja drogos, alkoholista, ledér, nagy az étvágya, szerencsejátékos,  ilyen vagy olyan nemzetiségű, hitű, kisebbségi. Soha. Mert ő csak azt hallja, hogy minden ember alapjában véve JÓ. Aztán valószínűleg emiatt csattanik akkorát, amikor a JÓ emberek ilyen kedvesek vele. 
Pedig kisgyerek kora óta tudja, hogy örökbefogadott baba. El is tudja magyarázni, tudja is kezelni. De ugyebár naívak vagyunk mi, jó emberekben még hinni tudó nyomorultak, mert én a gyerekemnek azt tanítottam meg, hogyan tudja szépen, szép kérdésre, normális körülmények között elmesélni a mi történetünket. Nem pedig azt, hogyan kell reagálni, ha a jónak hitt emberek bántják, bántani akarják. 
Ebből is tanultunk. 



Ezer forgatókönyv végigfutott az agyamon, hogyan kellene nekem ezt a helyzetet  kezelnem. Bár azt hiszem, ezt ott, abban a közegben nem az én feladatom vagy tisztem.  Aztán abban maradtam magammal, hogy nem kell oldanom sehogy sem. Nem védhetem meg mindenhol, nem magyarázhatom el mindenkinek az egészet minden egyes bántás alkalmával. Nem megoldás, mégha az ember nagyot is tudna ilyenkor ordítani, meg talán ütni is. Nem lehet. 
Maradtunk egymás közt annyiban, hogy ha ilyen bármikor előfordul, akkor mi arról tudni fogunk. Hogy ne gyötrődjön egyedül, összezavarodva ilyen butaságokon. Elmeséltem neki újra és újra a történetünket, azt, amikor először a kezembe adták és egymásba szerettünk. Amikor eldőlt, hogy mi egymásnak vagyunk rendelve. Megnéztük a rengeteg közös képet, a minden szülinap után elkészített fotókönyveket. Ezernyi képen határtalan boldogság. Olyan, amit csak azok éreznek és érthetnek, akik összetartoznak. Olyanok nem, akik csak kilöktek magukból egy gyereket, aztán az úgy formálódik, ahogy a pofonok jönnek jobbról, balról meg az élettől. Merthogy így élni bárki képes lenne. De mi nem így élünk, hiszen mi igazi család vagyunk. Választottuk egymást, négyen ♥


10 megjegyzés:

  1. Minket nagyon sok bántás ért már a gyerekeken keresztül más okból, de kicsinyes rosszindulat igen kreatív ha ürügyet kell találnia a piszkálódásra. Átélem a felindultságodat és minden kapcsolódó érzésedet. Talán segít ha megosztom veled egy közelmúltban esett párbeszédemet a fiammal, így hangzott:
    Fiam: Anya, de mi lesz ha megint beszólnak?
    Én: Nem lesz semmi.
    Fiam: De azt fogják mondani, hogy "@#&>#" és hogy "x#y#z#" vagyok...
    Én: Kisfiam, emlékszel amikor azt magyaráztam mit jelent az a mondás hogy "bolond lukból bolond szél fúj?"
    Fiam: igen
    Én: és értetted?
    Fiam: nem
    Én: Akkor most elmondom másképp: Amikor egy rosszindulatú ember beszél, akkor ami az ő száján kijön, az csak egy kis meleg levegő és pára. Nem érdemes a figyelmedre. Te különbet ... (itt egy ige volt ami nem szalonképes itt a neten)

    Attól nem tudom megvédeni hogy gúnyolják, de azt megtaníthatom neki hogy hogyan kezelje. Ezen dolgozom. Te is megtalálod majd a saját receptedet. Talán még jobb is lesz mint az enyém. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kiskora óta azon dolgozom és szerintem meg fogja tudni magát védeni, de most ennyi idosen még nem volt felkészulve bántásra.

      Törlés
    2. Így van, ez nagyon nehéz. A gyerekek akarva akaratlanul nagyon gorombák tudnak lenni egymással. Én is csak kapkodom a fejem néha hogyha gonoszkodásról van szó mennyi eszük tud lenni némelyeknek... sebaj, ez is csak egy körülmény, Eszter kemény kis nő és te mellette állsz. Ez a lényeg.

      Törlés
  2. Csak egy mondat:szerintem meg neked nics anyukad meg nem szeret teged, MERT HA SZERETNE TEGED AKKOR NEM ARRA TANITANA HOGY BANTS MASOKAT !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem azt a gyereket se erre tanította az anyja, hogy bantson masokat, egyszeruen nem gondolt bele, mit okoz a meggondolatlan beszédével. Olyannal nem vágunk vissza, hogy kit nem szeretnek. Az nem korrekt. Igy gondolom.

      Törlés
  3. Olyan piszok a világ...aki nem érti nem is fogja! Édes kicsi gyermek, ne félj, ha nagyobb lesz, majd jobban fogja védeni az igazát! És az, hogy így beszélsz róla és gondolsz, szememben mindig nagy erő! Tovább kell lépdelni ezen a gyönyörű úton ami kijelölt nektek az ÉLET! ((()))

    VálaszTörlés
  4. Olyan szomorú volt olvasni, de valahogy még is olyan szépen tudtad megírni. Nagyon sajnálom, sok erőt nektek! <3

    VálaszTörlés
  5. Tiszteletreméltó,hogy végigcsináltátok,a párodnak meg külön dicséret,kevés ilyen apuka van,a lányok meg fantasztikusak,Noémira csak elég ránézni és már fülig mosoly,csak tudom nehéz amikor a gyerekedet bántsák,

    VálaszTörlés
  6. Tényleg igaz a mondás, hogy az örökbefogadott gyerekeket a szívükben hordják az anyukájuk. Te vagy rá a példa. Az élet meg majd Őt, Őket igazolja. Sajnálom, hogy bántják a gyermekeidet :-(

    VálaszTörlés