2013. december 9., hétfő

A karácsonyi mindmegsütöm fíling margójára

Két hete már én is listáztam azokat süteményeket, amelyeket meg szeretnék sütni az ünnepek alatt. 3-4 félét biztosan, de mi van, ha az sem lesz elég????.  Az embert elkapja ilyenkor a hév, mindent megfőzne és megsütne, ezer vendéggel elbírna és ennyire is készül fel, aztán a valóság néha kicsit más.
Visszagondoltam az előző évre - hány ember tette be hozzánk a lábát az ünnepek alatt. Nem sok.  A nagyszülők kényelmesek, ők szeretik, ha az unokák elmennek hozzájuk és ugye a gyerek is szereti látni a nagyi karácsonfáját. Ennek  természetes velejárója, hogy mi is megyünk. Ezzel a 24.-e este és a 25.-e ki van lőve. 26.-án előfordulhat vendégség. Nagyjából ezen az egy napon, maximum 3-4 kisétkű ember. Miattuk szoktam ugye 3-4 félét sütni, ami megmarad.



Azt hiszem, az idén ez egy kicsit másképpen lesz. Lefixálom, ki jön, hova megyünk, mikor. Értelmetlen így ez a felesleges pazarlás. Karácsony van, legyen mindenből bőven?!?
Nem aról van szó, hogy a fogamhoz verem a garast. Nálam mindig a vendég az első, ezt bárki tanusíthatja, akit vendégül láttam.  Egyszerűen csak sajnálom, ha ki kell dobni a rengeteg maradékot, ami miatt elpazaroltam valamennyit feleslegesen  a világ forrásaiból. És igen, a saját energiáimból is.
Pont a napokban jegyeztem meg egy blogon, hogy napról napra egyszerűsödik a lista. A linzernek legjobban a gyerekek örülnek, tehát ezt nem hagyjuk ki. Mivel több napos az ünnep, olyan süti készül, ami tovább is eláll - ez pedig a cantuccini lesz. Kicsit gazdagabban fogom elkészíteni, a mandula mellé kerül még bele aszalt gyümölcs is , valószínűleg  áfonya. Ez szintén gyerekbarát, kis falat és a vendégek nagyon gyorsan felfalják. Ezek mellé, amelyek sokáig elállnak, egy krémesebb süti fog készülni. Nagy valószínűséggel csak az ünnepek harmadik napjára és szerintem egy csokis piskóta alapú, citromos túrós szelet lesz az, vagy egy egyszerűbb narancsmázas mákos szelet.  Ha hirtelen megrohamoznának minket a vendégek, amit nem hiszek, van a kamrában tartalék valami hipp hopp imrovizációhoz. Ezzel számolunk, ilyen okból van például a fagyasztóban is egy sütire való vaj. Tojás, liszt, cukor, kakaópor, dió, lekvár pedig mindig van otthon, így süti nélkül sehogy sem maradnánk.
Így egyszerűsödik a fejemben a karácsonyi sütis lista. Hasonló szellemben Eszter közelgő szülinapi sütis listája is. Meg ezer más lista is, a dekoráció is és maga az ünnep is. És azt gondolom, hogy ez így van rendjén.


1 megjegyzés:

  1. Cantuccini-ről még nem is hallottam.
    Egyébként teljesen egyetértek Veled.
    Szerontem nálunk is linzer lesz, azt a gyerek szeretik, szaggatni is, jó móka. Ugyanezen az elven mézeskalács. Ezek olyanok, amik eltarthatóak, nem romlanak meg. Ezenkívül kalács lesz, mert azt meg én szeretem :))))

    VálaszTörlés