2013. november 27., szerda

Tompa fej

... Így indult a hétfő ...

Ma reggel megint tompa fejjel ébredtem. Nem csoda, már három minimál alvásos éjszaka van mögöttem. Ma éjjel a kicsi volt frontos, aztán meg átragadt rám. Ilyenkor attól tartok a legjobban, nehogy a tompa fej állapotból migrén legyen, mert az nálam nem kellemes. Az erős fejfájást, hányingert könnyen követhetik a további tünetek is sajnos, akár csak egy hete, amikor már a látásommal is probléma volt, a többit meg már le sem írom. Kiütött a migrén rendesen.



 Szeretnék leírni pár dolgot, amelyekre nekem ilyenkor figyelnem kell, hátha valaki szintén hasznát veszi, vagy esetleg kiegészíti a saját tapasztalatával.
 A tompa fej szindróma esetén engem még az ivás (víz) gondolatától is elkap  a hányinger. Olyan, mintha a tudatom blokkolná a gyomromat, vagy fordítva, hogy csak inni ne!!!
Pedig pont ez a legfontosabb teendők egyike ilyenkor – lassan kortyolgatva, de sokat és sokszor inni!!!
 Ilyenkor még  a megszokott reggeli kávé is kimarad, de ezt nem bánom, nem erőltetem.
Élelmiszerek, amelyeket ilyenkor kerülnöm kell:
-       Citrusfélék
-       Csoki
-       Dió, mogyoró és társai, valamint bármi, ami ezeket tartalmazza
-       Kelt tészta vagy leveles tészta, ezekből készült péksütemények
-       Zsiradékban sült  és fűszeres ételek
-       Érett sajtok
Kerülöm továbbá az erős szagokat, fényeket és zajokat is.
Kint napszemüvegben közlekedem, így is vezetek. Ilyenkor tud az ember hálás lenni egy igazán minőségi napszemüvegért! Az enyém erre az esetre egy Ray Ban, nem sötét benne a világ, inkább csak kellemesen árnyékolja azt, nyugtatja a szememet.
Bent sötétben maradok, nem gyújtok villanyt, a neont pedig kimondottan kerülöm.
 Vezetni ilyenkor nem ajánlott, néha mégis kell. Sajnos. Hozzáteszem, az állapotomat a vezetés ilyenkor radikálisan rontja. Migrén elleni gyógyszer hatása alatt soha sem vezetek! Tilos!  Volt, hogy még vezetnem kellett és nem tudtam emiatt bevenni a gyógyszeremet, így igazi átszenvedett napom volt, de kockáztatni akkor sem szabad.
 Ha bent vagyok, többször szellőztetek, mint általában. Mondhatni, hideg van olyankor körülöttem, de melegben nehezebben viselem a fejfájást.
 Nagyvonalakban ennyi lenne. Ezekre a dolgokra figyelek elsődlegesen. Egyéb tapasztalat? Mire figyeltek ti fejfájás, migrén esetén?

 

4 megjegyzés:

  1. Részvétem a migrén miatt én szerencsére nem tudom milyen ez "'élőben". Azt nem lehet tudni mi okozza?

    VálaszTörlés
  2. Nekem tegnap este kezdődött, ólmos fáradtság előzi meg, a nyak hát nyomása..és mostanában, ha migrénem van, nagyon fázok.:-( De nem lett tegnap este migrén belőle...szerencsére..Nekem is szokott lenni látásprobléma, és gyomor panasz is. Jó lenne a csend is ilyenkor. De már annak örülök, ha fél órát le tudok a kanapéra dőlni...

    VálaszTörlés
  3. Még szoptattam a kisfiam, maikor egy igazi migrénes roham elkapott. Orvosnál kötöttünk ki-kaptam egy koktélt és két szopit ki kellett hagynom-azt hittem elpusztulok! :(( Addigra már túl voltam látászavaron és hányáson is...nem bírtam tovább....két éve egy két hétig tartó migrénem volt, akkor már a koktél sem segített.
    Sógornőm rosszabbul járt: látáskiesés, fehérlátás (mintha tejfölben lett volna), súlyos beszédzavar, 1 hét az ideggyógyászaton: azt hitték agyértrombózisa van, ezért egy hónapig injekcióztam reggel-este (hozzáteszem mindezt akkor, amikor még csak 6 hetes volt a kislánya). Maszek mentek el kivizsgálásra:megállapították, hogy migrén. :((
    Nem tudok jó tanácsot adni, mert szintetikus gyógyszert nem szedek, nem is fogok. A víz ivás nekem sem megy, a fényt Én is kerülöm, de max. enyhít a fájdalmon. Amikor két hétig tartott (van vmi speckó neve az ilyen rohamnak, de már elfelejtettem), akkor elmentem masszázsra egy gyógymasszőrhöz és utána kezdett enyhülni. Hogy végül azért múlott-e el, azt nem merném kijelenteni, de határozottan segített.
    Jobbulást!!!

    VálaszTörlés
  4. Minden ilyen migrénnel kapcsolatos bejegyzést elolvasok hátha segíteni tudnék én is a lányomnak. Sajnos migrénnel küszködik elég gyakran és nem nagyon van rá jó mód. Már olvastam és továbbadtam neki azt az infót is miszerint Cola vagy Tonik jóhatással van ilyenkor. A Colát kipróbálta természetesen gyógyszert már előtte vett be/Panadolt/ csak ilyet szedhet mert szoptat. Hidegvizes borogatást szokott a nyakára tenni, egyszóval elég sokmindent kipróbált de határozott sikerélménye eddig semmitől nem volt, csak idővel elmúlt. Remélem közben könnyebben érzed már magad?

    VálaszTörlés