2013. november 23., szombat

Karácsonyi sütik - már listázom!!!

A nagyüzemi cukrászkodás így Karácsony közeledtével újra aktuálissá válik nálunk. Ráadásul szülinaposunk is van az ünnepek előtt, így erre az időszakra dupla mennyiségű recepttel, ötlettel kell készülnöm. 

Bevallom, sokat agyalok pár napja azon, mi újat is süssek. 
Amik számításba jönnek és még sosem készítettem őket:
♥ mézes krémes - ettőt tartok, mert időigényes
♥ diós torta - nagyon szeretem, de még sosem készítettem
♥ kókuszos tekercs - ez egy sima piskótatekercs, lekvárral megkenve, rá vajas kókuszos krém
♥ mákos narancsos bögrés süti - ezt várom a legjobban. Kaptam ajándékba sütiért cserébe, amit sütöttem egy zacskó klasszikus és egy zacskó fehér mákot. Ezeket fogom felhasználni, merthogy ezt a sütit hamarosan kipróbálom.



Láttam a minap egy gesztenyés tiramisut borban párolt cseresznyével. Na, az sem lehet rossz!!!!
Lehet, hogy végül pohárdeszertként fogom elkészíteni. A mézes krémesre is találtam pohárdeszert receptet egyébbként.

Klasszikusok, a tuti befutó kategóriából:
♥ barna süti - rumos, kókuszos, csokis
♥ Mágnás miska - diós, lekváros
♥ lekváros linzer

Eszter szülinapjára  csokis tortát kért és mivel az idén a szülinapi bulit kihagyjuk és majd tavasszal névnapi bulit tartunk a kertben, ezt a tortát most én fogom elkészíteni. Csokis krém, piskóta tészta, gyümölcs, na és persze a tetejére majd valami díszítés is kerül és gyertya. Merthogy ez volt az extra kívánság.

Így állunk most. Nagyjából egy hét múlva lefixálom a listát, külön a szülinapit és a karácsonyit.
Következő lépésként pedig bespájzolunk az alapanyagokból. 


Ti hogy álltok e téren? Milyen sütiket készítetek az idei ünnepekre? Esetleg valami jó recept???



6 megjegyzés:

  1. Húúú..feladtad a leckét magadnak! Ezek nem is olyan egyszerűek! Én az idén próbálok többféle, de valójában igen egyszerű sütit kreálni. Biztosan lesz Horváth Ilona klasszikusából a diós kifli, aztán lesz Babettől ez a kettő tuti:
    http://babette-babettefz.blogspot.hu/2012/12/dios-adventi-teakeksz.html
    http://babette-babettefz.blogspot.hu/2012/12/linzer.html
    Egy trüffel nem csak ajándéknak: http://divany.hu/2013/karacsony/gasztroajandek_fuszeres_szilvas_truffel/
    Aztán egy másik klasszikus kicsitpicit másképp: http://www.moksha.hu/konyha/gyomberes-vanilias-crackle-chocolate-cookies/
    Lesz egy hagyományos sváb sütike is: http://www.gasztroangyal.hu/receptek/desszertek/nussstangli/
    És valószínűleg ezt is kipróbálom:http://www.iheartnaptime.net/christmas-crack/
    Ja és szeretnék egy fatörzs tortát, egy igazi Yule log-ot is csinálni.
    Bahhh..ez még leírva is sok... :))) Tudtam segíteni?

    VálaszTörlés
  2. én is előteszteltem már... a mézes zserbó igencsak megéri - nagyon finom lett, és ebédfőzés közben megvolt nálam kb fél óra alatt....meg is lepődtem, mert a lapokat utálom sütögetni... mézes puszedli kell már a mikulásnak, aztán mindenféle keksz (a vaníliás crackle chocolate cookies nagyon jó, átment a teszten), meg hát ugye bejglik és gyümölcskenyerek...... na meg tiroli rétes... láttam vmelyik blogon gesztenyepürét bonbon formában, még szemezek vele, meg a krémlikőrökkel is.. jaj, jobb, ha nem is gondolok bele, mennyi meló lesz... ez a Mágnás Miska nem ismerős... elmeséled?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hű, de jó hogy írtad a krémlikőrt... ideje már bekevernem a mézes-ágyast! Karácsonyig összeérik ;)
      Egy kis aszalt meggy, fajéj és méz fog buja ízelegyet képezni a pálinkával... mi csak asszonybolondítónak hívjuk :)))

      Törlés
  3. A párom idén kijelentette, hogy eddig "tűrte", hogy nem volt bejgli, úgyhogy nincs menekvés, sütnöm kell :D megmondom őszintén kicsit félek tőle, de mivel nem vagyunk maximalisták, s amúgy sem kiállításra készül, az sem baj, ha szétreped, csak az íze legyen finom :)
    Mézes krémest még nem csináltam, de nagyon nem szeretem sütni a lapokat, így tuti felejtős :)
    Az egyszerű, hamar kész sütiket szeretjük, karácsonykor jobban szeretünk együtt lenni, mint a konyhában robotolni :) nem éri meg, hogy idegroncs legyek a végére, mert még ez sincs meg, meg az sincs meg :)

    VálaszTörlés
  4. Én még nem tudom, sosem tervezek előre, ennyire előre meg pláne nem :) Azt tudom, hogy holnap reggel pilóta kekszet sütök a családnak mire felébrednek, de a karácsony még nagyon messze van az kis spontán lelkemnek :))) Mindenesetre betáraztam lisztből, cukorból, margarinból, mézből, dióból és kakaóból - szóval nagy baj már nem lehet!

    VálaszTörlés
  5. Csak ennyit tennék a témához: bejgli, nagyon finom http://andi1976.gportal.hu/gindex.php?pg=25626670

    Bevallom nem akarok nagy sütés rendezni, általában én eszem meg az egészet. :-(, de bejgli lesz, esetleg zserbó, keksztekercs, meg valami sós.

    Ildikó

    VálaszTörlés