2013. november 9., szombat

Karácsonyi kihívás - 1.

Sokat foglalkozok gondolatban már én is a Karácsonnyal. Szeretem ezt az ünnepet. Szerettem gyerekként, majd még gyerektelen felnőttként és ímádom így, anyaként is. Eddig egy, az idén először két gyerkőc fog a fa alatt az ajándékoknak örülni. Mégsem ez a kedvenc pillanatom. Kétségkívül az, amikor az aprónép befordul a konyhába, majd a nappaliba és meglátja  a fényárban úszó csodát. A KARÁCSONYFÁT, csupa nagy betűkkel. Az a csoda. Az a tiszta   és boldog tekintet. Attól Karácsony a Karácsony. Nézni, elraktározni minden egyes századmásodpercnyi töredékét a gyermeki őszinte örömnek. Az én örömöm még 33 évesen is ugyanilyen tiszta. Rengeteget ülök egyedül a fa alatt, mellett, bámulom a fényeket, beszívom a fa illatát. Nekem ez a valódi Karácsony.
A boldog, meglepett tekinteteket pedig már gyűjtöm. Nekem fontos, hogy időt szánjak a szeretteimre. Hónapokkal az ünnep előtt gondolkodjak arról, mit is szeretnének, mire vágynak, mi tenné őket boldoggá, vagy igen-mire van szükségük. Megfigyelem őket, elég egy hosszabban ottfelejtett tekintet egy boltban, vagy katalógus képén, én azt megjegyzem. Tőlem az idén sem fog senki sem pénzt kapni, ahogyan én sem vagyok hajlandó ezt ajándékként elfogadni. Nem kell velem egyetérteni, de engem ezzel lehet a legjobban megsérteni. Merthát van a névnap, a szülinap, kap az ember pénzt is. Van hogy örül neki, van hogy csalódott miatta. De a Karácsony mégiscsak a család, a szeretet, az őszinteség ünnepe. Egyszer egy évben, akkora feladat úgy igazán figyelni a másikra? A szeretett személy kívánságaira, vágyaira?  Vagy legalább megkérdezni: Vágysz valamire? Segíthetek benne? 

Ez lenne az én első számú karácsonyi kihívásom ebben az évben. Kérlek titeket, csatlakozzatok hozzá! Az idén, úgy igazán, igyekezzetek meglepni a családtagjaitokat, szeretteiteket. Hogy maga az egész ajándék meglepetés lesz-e, vagy csak egy apró ráadással éritek el ezt a hatást, az mindegy. Ha a meglepetés annyi lesz, hogy csillagszórót adtok mindenki kezébe, mint gyerekként,  vagy karácsonyi zene válogatást ajándékoztok minden családtagnak, esetleg beléptek egy tálcányi karácsonyi bögrével, tele gőzölgő forralt borral, vagy fűszeres teával, az mindegy. A cél, hogy legyen valami igazán jó meglepetés.






Néhány apró, de szívet melengető ötlet:

♥ névre szóló karácsonyfadísz, golyó minden családtagnak - ilyeneket készített egy éve Eszter név nélküli, de személyre szóló változatban, süthető gyurmából
♥ egy gyerekkori édesség, süti újragondolva - nálam a mákos guba az, amit megreformáltam
♥ karácsonyi kaktusz egy ünnephez illő cserépben anyunak, anyósnak csak úgy
♥ névre szóló karácsonyi bögrék, amelyeket ezután minden évben elő lehet venni az ünnepekre
♥ meglepi aszalt gyümölcsös kosárka a vacsora után - benne füge, datolya, mogyoró, dió 
♥ régi karácsonyokat felidéző képválogatás album, vagy vetítés formájában
♥  régi karácsonyi videó felkutatása, hogy nevessünk egy jót
♥ meglepiként elvinni anyut egy adventi vásárra
♥ ünnepi asztaldíszt készíteni fenyőágból és a fa kimaradt dekorációjából
♥ névre szóló szalvétagyűrűk  - lehet nevetni, de wc papír gurigájából is lehet készíteni

Pár ötlet volt csak. 
Gondolkodjatok ti is, írjatok, ha bármi más az eszetekbe jut és csatlakozzatok az én idei, 1-es számú karácsonyi kihívásomhoz! Had legyen újra gyermeki,  őszinte ragyogás a szemekben! Ha csak eggyel  több boldog ember lesz idén Karácsonykor,  akkor  már  megérte ♥

18 megjegyzés:

  1. Szia! Már egy ideje rád találtam, és olvasom a blogodat, nagyon tetszik a gondolkodásod. A fentiek közül a "gyerekkori édesség újragondolva" már nekem is eszembe jutott, nálunk a Kata-szelet az, amit a bátyám (jönnek ebédre 26-án) szerintem 15 éve nem evett, és előtte tepsiszám. De amióta meghalt keresztanyu, meg anyu beteges, nem süti senki, előtte viszont mindig volt. Tuti tetszeni fog neki :-) http://www.nosalty.hu/recept/kata-szelet - olyan, mint egy hófödte háztető. (Mákos guba is van minden évben, 24-én)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, nagyon orulok, hogy rám / ránk találtál. A Kata szeletet nem ismerem, de ki fogom próbálni. Látod, mekkora meglepetés lehetne ez a bátyádnak! Arról nem is beszélve, ha egy szép papírdobozban ő is kapna egy adagot belőle ajándékként, a receptet mellíkelve. Nem tudom, van -e párja, de ha igen, megsuthetné neki késobb a családi recept alapján. A mákos guma újragondolva már harmadik éve lesz terítéken, mert nagyon szeretem. Ha van kedved, csatlakozz a Superwomanatwork Facebook oldalához is, ott még több kép, ötlet és egy kis, alakuló kozosség vár rád ♥

      Törlés
    2. Igen, a kap egy adagot-ra én is gondoltam, de a receptet csak akkor adom oda sógornőmnek, ha elkéri, mert szegénykém gyenge sütisütésben* (főzésben príma, plusz nem sütős - kókuszgolyó, pohárkrémek - dolgokban is jó), szóval célzás lenne a recept :-))) *próbálom biztatni, hogy csak nem gyakorolta még ki... Facebook oldal: megyek!

      Törlés
    3. A receptet én így adnám oda: Kikkben, Tediben, más elcsóbb üzletekben is lehet kapni szép ajándékdobozokat, amelyekben sütit is lehet ajándékozni. Én ebbe tenném a sütit, a receptet medig kinyomtatva, vagy egy kis borítékban a tetejére tűzném A TITOK felirattal, vagy pedig feltekerve egyfajta díszítésként aplikálnám a doboz tetejére. Így nincs célzás. Ha akarják, elkészítik, ha nem, hát nem.

      Törlés
  2. Iveta, szeretném pontosan érteni a kihívást, mi a feladat? Megmutatni kinek mit akarunk adni és miért? - de akkor elvész a meglepi, hiszen a blogomat olvassák az ajándékozottak is :) Vagy csak ajándékötleteket közzétenni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Szilvi! A kihívás lényege a meglepetés. Az, amivel majd a családot meglepitek, természetesen maradhat titok. A kihíváshoz azzal már csatlakoztatok, ha lesz igazi meglepi. Az apró kis meglepetésekkel kapcsolatban pedig szívesen várom az ötleteket itt és a FBn is.

      Törlés
    2. Én egyik évben a férjemnek szeretet-kuponokat ajándékoztam. Ez abból állt, hogy színespapírból szivecskéket vágtam ki és az így elkészült kuponokra rá írtam hogy mire válthatók be, pl. 30 perces hátmasszázs, erdei - gyümölcsös palacsinta csokiöntettel, stb... valahol olvastam akkoriban, hogy a "minőségi idő" az egyik szeretetnyelv innen jött az ötlet :)

      Törlés
  3. Pénzt soha!:-) de nagyon sok ötletem van már. Lassan előbújnak...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ami esetleg a pici meglepi kategóriába belefér, azt szívesen látjuk,

      Törlés
  4. Tavaly az volt a meglepi, hogy mind a 3-an hazaállítottunk a családhoz :) mert az eredeti felállás az volt, hogy csak én megyek és csak 26-án. De megleptük őket, mert 23-án mindannyian hazamentünk, volt sírás-rívás rendesen :) Ráadásul tavaly volt a kicsi keresztfiam első karácsonya, semmiképp sem akartunk róla lemaradni :)

    VálaszTörlés
  5. :) Igen., én is ott vagyok a fa alatt, együtt és egyedül is hosszasan. És valóban az is jó, hogy készülünk, hogy lesznek meglepetések- jó kérdés, persze, hogy mi- de az odafigyelés számít igazán:)
    Még annyival toldanám meg, hogy nálunk a karácsony a templomban töltött szentestétől igazi, a mélységes Csendes éjtől, és mindattól, amit az est további része hoz. Attól, hogy egyáltalán embereknek eszébe jut, hogy értünk született a Megváltó:)
    Köszi a remek ötleteket!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem járok templomba, de megértelek. 24.-én sokszor eszembe jut az éjféli mise, hogy milyen szép is lehet. Biztosan még meghittebb és mélyebb ünnep lehet a Szenteste annak, aki hívő.

      Törlés
  6. :) Beszélni nem szoktam ezekről a dolgokról, bár állítólag kellene. De talán megtapasztalod :)

    VálaszTörlés
  7. szia,en egy baratnom oldalarol keveredtem ide :) de azt hiszem itt ragadok...:) ez az amit en evek ota szajkozok ismerosnek es ismeretlennek..nekem fontos a csalad olyan szinten hogy nem az utolso pillanatban veszem meg az utolso par zoknit az uzletbol mert az ugyis mindig kell felkialtassal :) en mar augusztus vegen elkezdem az ajandekok dugdosasat :) aprankent..igy egyszerre nem sok es idom is van kipuhatolozni mi is az amire a kedves vagy a gyerkocok vagynak...igyekszem szemelyre szabottan az ajandekokat osszevalogatni es ha csak lehet sajatkezuleg kesziteni..anyuek tavaly a gyerekek kepeivel diszitett naptarat kaptak es 2 vankosra ravasaltam a kepuket ami azota is disziti naluk a szobat..iden nevre szolo gravirozott poharakat kapnak amit szinten en keszitek :) s egy egy szep kepet...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Udvozollek a Superwomanatwork oldalán. Még tobb hasznos és talán érdekes dolgot a blog Facebook oldalán találhatsz. Ahogy írtad, a Karácsony fontos. Család és szeretet unnepe. Hogyan szólhatna ezekrol, ha két nappa a Karácsony elott vesszuk meg kutyafuttában azt, ami az utunkba akad? Idoben el kell kezdeni a készulodést, a gondolkodást, agyalást, tervezést és így mélto lehet az unnephez a végeredmény. Persze ez csak annak fontos,akinek a Karácsony is.

      Törlés
  8. Saját készítésű ajándékok minden évben! :) Volt már gyertya, patchwork ez-az, sütifomába öntött csokoládé, meg egy csomó gasztroajándék: házi mustár, nutella, tagliatelle. A gasztroajándékok azért jók, mert a párommal együtt készítjük. Mint ahogy a tavalyi meglepit is a nagyszülőknek: unokák egy régi fotójuk alapján lefényképezve :)
    Én is figyelem egész évben, hogy ki mire vágyik. A páromnak van, hogy kifejezetten mondom, hogy mire vágyok, de mire ajándékválasztásra kerül a sor, úgyis elfelejti :D

    VálaszTörlés