2013. november 3., vasárnap

A siker kulcsa a jó marketing, - avagy tudni kell eladni

Azt gondolom, a siker kulcsa minden esetben a jó marketing. Tetszik, vagy nem tetszik, ez már csak így van ezen a világon. A termékek, sztárság viszonylatában ezzel biztosan ti is egyet értetek, de sajnos a marketing már a teljesen apró, hétköznapi dolgokkal kapcsolatban is aktívan működik.
Az, aki úgy kezd el beszélni fél napos munkáról, legyen az házimunka, vagy a fizetett munkája, hogy: "Reggel felkeltem, kinyitottam a szemem, nyújtózkodtam, azután felültem az ágyban, majd a jobb lábamat letettem a földre, utána a balt, ....",-  ennyire értékel minden egyes részmozdulatot, az csak is sikeres ember lehet. Mert hát bontsuk le ezt az egészet részleteire - az ilyen ember alapos, aprólékos, ügyel a részletekre, becsüli a kis dolgokat is, hiszen minden egyes tizedmásodpercnyi aktivitást fontosnak tartott megemlíteni. Biztosan jó vezető is lenne, hiszen mindenki munkáját becsülné és értékelné. Az ilyen emberek képesek több oldalnyi beszámolókat készíteni a munkában, - részletkérdés, hogy a beszámoló megírása az aktivitásukról tovább tart, mint maga az elvégzett feladat. 



Van ezzel kapcsolatban egy jó történetem. Egyik ismerősömet felhívta az egyik adminisztrációs feladatokat elvégző kollégája és 15 percen keresztül magyarázta neki, hogy az egyik tervezetben egy mondatot, adatot helytelenül írt. Ez nekik mennyi plussz feladatot jelentett, mert ő el sem tudja képzelni, mennyi dolguk, feladatunk, kötelessétük van. Ismerősöm az a típus, aki két mondattal szokott mindent leírni és elrendezni, most is csak annyit mondott: "Tisztelt hölgyem, annyi dolga mégsem lehet, ha egy adat miatt 15 perce telefonálgat nekem, míg kijavítani fél perc lett volna, kioktatás nélkül."
A világ, de még a munkaadó szemében sem a két perces, feladatorientált ember fogja a maximálisan kihasznált, hasznos, aktív alkalmazott látszatát kelteni. Nem, nem. A 15 percig telefonálgató élmunkás hatásos marketinggel minden irányba el fogja adni magát, további két órát fog beszélni a pofátlan kollégáról, aki bunkó és felelőtlen és nem becsüli mindazt, amit ő tesz.De még azt sem, amit a többiek tesznek!!!



Ugyanez érvényes a családi, iskolai, baráti mikroközösségekre is. Vannak tanárok, akik szeretik a túlbuzgó gyerekeket. Az olyanokat, akik minden vonal meghúzása után odamenek, bemutatják a munkájukat, tanácsot kérnek, várják a dícséretet. Aztán azt mondják, hogy a Pistike milyen aranyos, aktív gyerek. Bizony.
Így van ez otthon is. Az egyik teszi a dolgát, a másik kevésbé aktív.  Abban viszont biztosak lehettek, hogy az lesz a nyerő, aki sokat tud beszélni az elvégzett munkáról. 

Az egyik csinálja, a másik beszél róla. Ilyenek vagyunk. Home- self - marketing.
... 
Na, .... most már annyit beszéltem róla én is, hogy le nem mosom magamról a marketingmanager jelzőt.



4 megjegyzés:

  1. Ez milyen igaz! Én most tanulok nem csak csinálni,hanem elmerulni a dolgokba..
    Szép vasárnapot Nektek!:-)

    VálaszTörlés
  2. Ó, most nekem nagy dolog az iskoláról, teljesítményről olvasni, beszélni...
    Én azt gondolom, el tudom, vagy legalábbis el tudnám adni magam.
    De mi lesz a gyermekeimmel...Vagyunk elegen, hogy megtanítsuk, építse magát, s persze helyesen, de boldoguljon? Mert én valahogy nem tudom az olyan elfogadni, hogy jól van úgy, ahogy van. Miért ne lehetne a lehető legjobb a helyzet? S ezt most minden területre értem...
    Nehéz...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Építse a gyerek magát, vagy a látszatot. Mert sok esetben csak látszat van, a marketing. Az aktív gyerek, az aktív kolléga, az aktív ismerős. Mögöttes tartalom meg ugye .... kevesebb. Ez a szép papírba csomagolt ehetetlen csoki esete emberi példán szemléltetve.

      Törlés