2013. október 10., csütörtök

Sajtos pogácsa - teljes kiőrlésű tönköly liszttel és vajjal készítve

A pogácsasütésre valahogy nagyon ritkán szánom rá magam, pedig mindig pozitív élményem volt vele kapcsolatban. Most sem jutott volna eszembe nekikezdeni, ha egy éhes pillanatomban meg nem látom Anikónál EZT a pogácsareceptet képekkel és ott, abban a pillanatban a képeknek hála eldőlt a dolog - pogácsát sütünk!!!

Az eredeti receptet egy kicsit megváltoztattam, íme:
50 dkg finomliszt
25 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
25 dkg vaj
1 kis tejföl (150 ml)
2 tojás
1 evőkanál só,
kb 2 deci tejben, kevés cukorral felfuttatott fél élesztő

A pogácsa tetejére reszelt sajt és tojás.




A liszthez hozzáadtam a puha vajat, eldolgoztam vele. Ezután hozzáadtam a többi hozzávalót is és kb 5 percig kézzel dagasztottam, majd meleg helyen, letakarva a duplájára kelesztettem. A tészta  állagát langyos tej, vagy liszt hozzáadásával tudjuk még korrigálni, ha nem lenne tökéletes.
A megkelt tésztát a szilikon munkalapomra tettem, kézzel kinyomkodtam, majd ketté és újra kétfelé hajtottam. Kinyújtottam kb 3 cm vastagra, majd kiszaggattam a pogácsákat. Ezután sütőpapírral kibélelte sütőlapra tettem őket, megkentem tojással, megszórtam reszelt sajttal, majd 180 fokon 20 percig sütöttem. Ilyen lett, nagyjából 50 darabra volt elég ez az adag. Nem semmi, ugye??? Hozzáteszem, nem apró pogácsák voltak, hanem fél tenyérnyi nagyságúak. Nos, hogy tetszik? Kipróbáljátok???

2 megjegyzés: