2013. október 23., szerda

FRUIT CRUMBLE - Almás, körtés morzsa

A Fruit Crumble nevű morzsás édességet először Londonban kóstoltam. Régóta tervezgettem, hogy elkészítem és most az alapanyag is adott volt hozzá. Anyukám  nem akarta veszni hagyni a potyogós körtét és almát. Cukorral és szegfűszeggel finom bébipapit főzött belőle a kisebbik lányomnak. Igen ám, de édes, ő pedig a gyümölcsöt gyümölcs ízűen szeretni, ezért ezt a cukros változatot nem is akarja megenni. Nem bánom, örülök is neki, viszont a finomságot sem hagytam veszni, felhasználtam a morzsás édességbe. 
A sütőtálba beleöntöttem a körtés almás szószt. Erre készítettem egy egyszerű morzsát  - 125 gramm vaj, 1 csésze liszt, fél csésze ( kevesebb is elég) porcukor, 1 sütőpor, A tésztát morzsás állagúra összedolgoztam, a gyümölcspépre szórtam, majd 160 fokon 30 percig sütöttem. Nagyon finom lett, próbáljátok ki ti is! Londonban egy sokgyümölcsös változatot kóstoltam, vaníliasodóval tálalva.  Ezt látjátok az első képen. A másikon a miénk, kicsit nagyüzemibb kiszerelésben, de ha vendégek részére készíteném, kis kerámia sütőtálakban sütném meg őket. A legnagyobb különbség talán a tészta - gyümölcs arány. Az enyém arányosabb, az angolban több a gyümölcs, de emiatt sokak számára túl édes volt, mikor kóstoltuk, meg is hagyták. Bármit a magunk ízlésére tudunk formálni, én is így tettem és jó döntés volt. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése