2013. október 31., csütörtök

Egy tehetséges anyuka - Textilvarázs, mesevilág - LOVE COLORS BY JULIANNA RENCÉS KOVÁCS

Szeretnék  nektek  bemutatni egy  fiatal, tehetséges anyukát,  Rencés Kovács Julit, aki a LOVE COLORS BY JULIANNA RENCÉS KOVÁCS márkanév alatt csodálatos,  dekoratív lakástextíliákat, hangulattextíliákat készít. Julit annak idején a Facebooknak köszönhetően ismertem meg. Itt szerettem bele levendulás díszpárnáiba és abba  a különleges hangulatba, amit munkáin keresztül áraszt. Legyen az romantikus nappali, vagy mesebeli gyerekszoba, mindent körbeleng egyfajta földön túli nyugalom és kiegyensúlyozottság. Lássuk, ki is valójában az az ember, aki ilyesfajta csodákra képes!

Mit tudhatunk rólad?
Rencés Kovács Juli vagyok, három  rosszcsont fiú boldog édesanyja és férjem szerető felesége.


Mi indított el a dekoratív lakástextil készítés útján?
 Minden anyuka számára kell hogy legyen valami,  ami kikapcsolja kicsit a zajos hétköznapokból, ami feltölti új energiával. Világ életemben kreatív ember  voltam, a varrás, bütykölés, éjszakákon át tartó kreálások mindig az életem részét képezték, ezért úgy döntöttem, hogy ezt folytatom  tovább anyaságom szép évei alatt is. Ez az, ami azzá tett, ami vagyok... Így született meg a Love Colors by Julianna Rencés Kovács.
Az azért hozzátartozik, hogy  van némi szakmai hátterem is. Az egyetemet Liberecben végeztem, (Csehországban ) Textil – divattervező szakon, majd később a divatékszer tervezésbe is belekóstoltam. A Jablonex group bizsu tervezője voltam 3 évig, komoly nagy divatcégekkel dolgoztam együtt.


Mi inspirálja a munkásságodat? Miből, kiből merítesz ihletet, inspirációt?
Számomra a legnagyobb inspirációt a kisfiaim adják. Egy dolog nagyon fontos, hogy gyermekeknek gyermek szívvel alkossunk, szeretettel és pozitív energiával. Ez az én fő indíttatásom és remélem, hogy ezt tükrözik a munkáim is.


Beavatnál minket kicsit a műhelytitkokba? Hogyan  képzeljük el  a munkádat?
Minden kreációm saját tervezésű, amit számítógépen modellezek. A vázlat, vagy látványtervet a megrendelővel elektronikus úton, a világháló segítségével  egyeztetni, finomítani tudjuk. Megbeszéljük az elképzeléseinket és a lehetőségeket, majd jóváhagyás  után   saját magam  készítem el  a megálmodott darabokat.  Munkáimat – legyenek azok bébi takarók, gyermekszoba függönyök, vagy egy kanapé díszpárnái – mind jó minőségű anyagokból varrom. Természetesen minden anyagot előmosok, így nem mennek többé össze. A termékek 40 C°-on  moshatóak és pamut hőfokon vasalhatóak.




Melyik a gyakoribb eset? Konkrét paraméterek megadása mellett rendelnek a vevőid, vagy teret hagynak a te kreativitásodnak?
 Is-is. Legjobban azt szeretem, ha a vevőnek nincs konkrét, végleges  koncepciója, csupán egy jó elképzelése, amelyből ki tudunk indulni. Sokan  nem tudják  eldönteni, mit is szeretnének konkrétan, csak tetszenek nekik  a munkáim és rám bízzák, hogy milyen legyen a végtermék. A  színkombinációkat általában meghatározzák, esetleg  a fő motívumot. Az ideális helyzet az,  ha a részleteket rám hagyják és szárnyalhat a fantáziám.



Van  kedvenc  motívumod?
Mindig éppen a legújabb a kedvencem. Nagyon szeretem az állatkás motívumokat, most például  a róka – borz -mosómedve kombinációba szerettem bele, aminek köszönhetően hamarosan egy takaró is elkészül.

Melyik mintára, motívumra vagy a legbüszkébb?
Legbüszkébb a fás motívumra vagyok, mert egy nagyon igényes motívum, sokat dolgoztam vele. Sokszor kelett áttervezni, átrajzolni, míg olyan lett,  amilyennek lennie kell. Érdekes, nemrég az egyik közösségi oldalon szembesültem azzal, hogy ezt a munkámat valaki egy az egyben lekoppintotta. Vicces volt látni J



Melyik színnel szeretsz a legjobban  dolgozni?
Kedvenc színem nincsen, viszont szeretem a nagyon színes dolgokat, de a halvány, passztell színű anyagok is közel állnak a szívemhez. Igazából nincs jó, vagy rossz szín, én mindet szeretem, főleg ha van belőle jó anyag, amivel dolgozni tudok. Akkor vagyok bajban, ha a vevőnek konkrét elképzelése van a színekkel kapcsolatban és az adott árnyalatot nem tudom beszerezni.




Kiindulva a saját ízlésvilágodból, értékrendedből, van olyan motívum, amelyet nem készítesz el?
Bármilyen meglepő is, Disney motívumokat nem készítek. Szeretem, ha a figuráim, vagy az adaptált mesefigurák  képviselnek egyfajta értéket, amellyel én is azonosulni tudok. Készítettem már Bogyó és Babóca figurákat is, mert személy szerint ez a mese számomra különleges , -  egész más energiákkal rezeg és mély üzenetet is közvetít. Egyszerű, de mégis jellemformáló üzenetet és értékrendet.
Ugyanígy megemlíthetném a Kis Herceget is, amelyet már megtalálhattok a munkáim között.  Egy Micimackó figura is lehet érdekes kihívás és motívum, de ebben az esetben is ragaszkodnék a Milne által megálmodott csacsi öreg medvéhez.


Mivel lepsz meg minket a közeljövőben?
Szeretném feldolgozni a magyar motívumok és magyar népmesék csodálatos világát a munkáimon keresztül. Bízom benne, hogy sokak szívét megdobogtatják majd a rég nem látott mesehősök és ők is örülni fognak, ha ezt az őszinte és tiszta mesevilágot  a gyerekeikkel is megismertethetik.




Ha  titeket is magával ragadott Juli személyisége és  különleges világa, keressétek meg őt a Facebookon, ahol nyomon követhetitek a munkásságát.
Aztán ki tudja ... lehet, hogy hamarosan pont a ti elképzeléseiteket váltja valóra a varászműhelyében :-D



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése