2013. október 15., kedd

Cantuccini - hogy legyen igazi olasz keksz az espresso piccolo mellé

Nagyon szeretem a cantuccinit, ami egy olasz szárazsütemény. Az olaszok kávéba, capuccinoba, vagy akár kakaóba is mártogatják. Én a kávémba fogom ♥
Hozzávalók:
30 dkg liszt - ebből 20 dkg simaliszt, 10 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
20 dkg krisztálycukor - a recept szerint, szerintem kicsivel kevesebb is lehet
kb 50 gramm olvasztott vaj
2 tojás
15 dkg mandula (ezt egy kicsit agyoncsaptam kloffolóval )
1 sütőpor
Ízlés szerint: mandulaaroma, citromaroma, reszelt citrom, illetve narancshéj





A tojásokat és a cukrot pár perc alatt habosra keverjük.   Ezután belekeverjük az aromákat, vagy a reszelt citrushéjat, a mandulát, majd óvatosan hozzáforgatjuk a sütőporos lisztet. A tésztából 10 centi széles, kb 3 centi magas rudakat formálunk,  majd sütőpapírral kibélelt sütőlapon  sütjük 160-170 fokon kb 20-25 percig. (A formázás elég macerás volt, hablap segítségét is igénybe vettem hozzá, majd nedves kézzel kicsit átformáztam a rudakat a sütőpapíron. )

Ezután a sütit kiszedjük, hagyjuk állni nagyjából 10 percig és recés kés segítségével ferdén, kb 1 centi széles szeletekre vágjuk. A szeleteket sütőpapírra fektetjük és visszatesszük sülni tíz percre, majd utána átforgatjuk és újabb tíz percig sütjük a másik oldalukat. Ez a fázis szükséges ahhoz, hogy a cantuccini jól kiszáradjon.

Próbáljátok ki, tényleg nagyon finom. Szerintem a citrusos íz feldobja, nagyon illik hozzá. 

1 megjegyzés:

  1. Nagyon gusztusosan néznek ki a kekszek! :)
    Nálam nincsen süti, de egy kis meglepetés van számodra :)
    http://pancsigyongyei.blogspot.de/2013/10/dijat-kaptam-d.html

    VálaszTörlés