2013. október 3., csütörtök

Almás fahéjas süti tönkölylisztből és nádcukorból

Nemrég írtam arról, hogy mindig az adott évszaknak, időszaknak megfelelően kellene sütni és abból, amit a természet ad, - ahogyan arra nagyanyáink is figyeltek.
Október van, tagadhatatlanul itt van az ősz, csípős reggelekkel. 
Milyen kellemes is egy ilyen napot meleg, almás, fahéjas, igazi őszi - téli sütivel kezdeni!

Az eredeti recept szerint a süti finomlisztből készül, nádcukor helyett barnacukor vagy síma cukor is használható hozzá.



Mércénk egy bögre lesz, nagyjából 3 decis.
Három almát meghámozunk és lereszelünk a nagy lyukú reszelőn. Adunk hozzá három tojást, egy bögrényi lisztet ( én 2/3-mad arányban tönkölylisztet öntöttem a pohárba, a maradék 1/3 finomliszt volt), egy bögrényi cukrot ( nádcukrot használtam és egyet kell értenem Valikával, aki már megsütötte ezt a sütit, hogy kevesebb cukor is elég, mondjuk a pohár 3/4éig ). Fél deci olajat, egy teáskanálnyi fahéjat és sütőport adunk még hozzá és kész. Az alapanyagokat pár perc alatt összekevertem, majd kivajazott, kisebb méretű tepsiben 35 percig sütöttem 160 fokon.
Az eredeti recept  35-40  perc sütési időt javasolt, a 35 perc bőven elég volt.

A süti finom, szaftos. 

A receptért  köszönet Valikának, akit pár hete szólítottam meg egy ízvadászat után. Ettem ugyanis egy ilyen ízhatás sütit és nagyon ízlet. Annak a tetején még volt egy kis diós, karamelles réteg is. Ígérem, azt is kikísérletezem :-)

A tányér melletti díszt Eszter készítette az oviban. És tessék megcsodálni a gyönyörűséges új tányéromat is!  Igazi francia szépség ♥
Legközelebbi nyereményjátékomon valami hasonlót is nyerhettek majd. Addig pedig kapcsolódjatok be a mostaniba :-)

UPDATE: Használjatok nagyobb almákat, ha kicsi van, négyet is beletehettek. Kevés mazsolával  gazdagítva még finomabb. Sütőből kivéve rögtön megkenem házi szilvalekvárral. 

Íme:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése