2013. szeptember 29., vasárnap

Kész és félkész ételek

Nem vagyok akkora képmutató, hogy a tökéletes konyhatündér szerepében tetszelegjek. Igyekszem hetente legalább négyszer, ötször főzni valamit magunknak (felnőtt kaja )  - a kicsi minden nap kap friss ételt persze, Eszter pedig az oviban eszik, este  már csak valami könnyebbet kíván.



Pontosan ezért, sokszor nagy segítség, ha van otthon valami kész, félkész étel.
Az ilyen jellegű élelmiszerekből  nálunk igazán kevés van jelen a frigóban, kamrában, viszont szerettem volna felsorolni őket, mivel azokat, amelyeket vásárolni szoktam,  mind nagyon jónak tartom:
♥ szilvás gombóc - Lild
♥ túrógombóc - Lidl
♥ zöld vagy piros pesto - szintén Lidl
♥ gnocci - Lidl vagy Tesco

... és bár a spenót fagyasztott zöldségféle, de azt is mindig tartok otthon, mert gyors és igazán kedvelt étel nálunk.

 Mint láthatjátok, mind nagyon egyszerű étel. Eszter nagyon szereti a gombócokat, kiveszek pár darabot a zacsiból és tíz perc múlva már falatozhat is. A pestot általában pestos, rozmaringos csirkéhez szoktam használni. A gnoccit pedig egyszerű vajas, fokhagymás, petrezselymes, vagy sajtos változatban is szoktam készíteni gorgonzola sajttal és petrezselyemmel. 
Ennyi. Többre nincs ígényünk. A panírozott húsipari hulladékra nem vagyunk vevők. Viszont a felsoroltakkal nagyon szívesen színesítem a hagyományos ételsorunkat és a család is szereti őket.

Nem tartok mindent, ami nem az én konyhámból, hanem egy gyárból került ki, rossznak. Meg kell csupán találni azt a pár dolgot, amelyek ízlenek és  a család minőségi tesztjén is átmentek.

Nos, nálatok mit rejt a hűtő? Melyik kész és félkész ételeket engeditek be a konyhátokba???

11 megjegyzés:

  1. Kb. ugyan ezeket. Én is a szilvás gombócot szoktam, mert nem vagyok hajlandó annyit szöszölni vele,viszont a család szereti. Ami mindig van a fagyasztóban: cukorborsó (hiába van kert, egyrészt nem szeretem pucolni, másrészt amennyit eszünk annyit nem vetek és a borsó is csak akkor őrzi meg a vitaminokat, ha fejtés után nem sokkal megesszük, szóval a fagyasztott jó) szintén spenót leveles és krémes és néha veszek én is kész gnoccit. Panírozott húsoknak nevezett akármiket nem veszek, az hulladék ahogy mondod. Szóval nagyjából egyforma a hűtőnk.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Fagyasztott borsót én is tartok otthon, továbbá brokkolit és karfiolt a kicsi számára.

      Törlés
  2. Nálunk is van borsó, zöldbab, spenót, leveles tészta, pesto is. Néha sütni való krumpli, rösti, Ezek mind a Lidl-ből. Panírozottat csak sajtot veszek néha, mert az gyors és én nem tudom úgy bepanírozni. Gombóc a túrós jó, a szilvásat megcsinálom, hamar megvan, csak rá kell vennem magam. De az igaz, pár db-ért nem érdemes neki állni. :-)
    Most ennyi jutott az eszembe...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A sógorom szakács, ő kétszer panírozza a sajtot, utána beteszi a fagyasztóba. Ha így sütöm, nem folyik ki,

      Törlés
  3. Konzerv babot és kukoricát mindig tartok itthon!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos a kertben egy szem bab sem termett idén - mind kiégett az aszály miatt mert nem tudtam locsolni, a csemegekukoricából meg ipari mennyiség kellene hogy el lehessen tenni belőle :D

      Törlés
    2. Csemegekukorica nálunk is van, végül tegnap is abból készítettem nagyon gyorsan salátát.

      Törlés
    3. A babot azért tartom, mert a fiam imádja sütve, sült virslivel vagy sült sonkával. Egyszerűen csak beleöntöm egy teflonba és addig sütöm amíg elpárolog a leve, nagyon jó! És nagyon gyors... mert már ő is meg tudja magának csinálni :)))

      Törlés
  4. Fagyasztott borsót, spenótot, szilvás gombócot, mirelit rántott hagymakarikát, leveles tésztát.Konzervből halkonzervet,chilis babot, vecsési savanyúkáposztát, csemege savanyú uborkát.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg a csemegeuborka! A kislányom úgy imádja, mint más gyerek a csokoládét :)

      Törlés