2013. szeptember 22., vasárnap

Dabltejfölös lepény

Igen, merthogy egyszer a tésztába is kerül tejföl, aztán pedig feltét formájában a lepényre.
A tészta alapját Limaránál találtam, azt variáltam át egy kicsit.

Fél kg liszt, kb 20 gramm élesztő (fél csomag ) egy kanál cukorral és kb két deci tejjel felfuttatva, egy kiskanál só, egy tojás, egy doboz ( 150-175 ml ) tejföl. Az élesztőt felfuttattam, majd a liszttel és fokozatosan a többi hozzávalóval együtt összedagasztottam. Ezután a tészta pihent egy fél órát.
Dagasztás során még adtam hozzá egy kis lisztet aszerint, amennyit az állaga megkívánt, valamint kevés tejet.
A tésztát kivajazott tepsibe raktam, majd a következő feltéttel öntöttem le:
2 doboz ( újra csak 150-175 ml ) tejföl, egy tojás, só, bors, kevés vegeta. Belesve a hűtőbe, mindent ami sonka, téliszalámi, kis csíkokra vágtam, majd a tejfölre tettem. Szintén maradék sajtot reszeltem rá, majd 160 fokon 30 percig sütöttem.  A sajtnak köszönhetően a tejföl  nem száradt meg alatta, a lepény finom lédús maradt. Jaj, tényleg nagyon finom! 
A tejföltől a tészta friss, kellemes állagú  lett és nem is száraz, pedig zsiradékot nem tettem bele. Próbáljátok ki ti is!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése