2013. augusztus 18., vasárnap

Az én toszkán csokitortám

A toszkán csokitorta receptjét sokszor és sok helyen láttam már, így egy előtesztelést követően élesben is elkészítettem.
Az első változatnál követtem az eredeti receptet: fele-fele arányban használtam tejcsokit és étcsokit. A torta tetejét baracklekvárral kentem meg, de sokan készítettétek málna, vagy más öntettel, esetleg krémmel töltve is.

Másodszorra kicsit formáztam a receptet, végül ez lett belőle:

Hozzávalók: 10 dkg cukor, 20 dkg étcsokoládé, 20 dkg vaj, 10 dkg liszt, 3 kanál holland kakaópor, 6 darab tojás, kevés rum.

A csokit vízgőz felett felolvasztottam. Amíg olvadt, a cukrot a tojásokkal és a rummal  jó habosra kevertem robotgép segítségével, nagyjából 5 perc alatt, a legnagyobb fokozaton.
A felolvasztott csokihoz hozzáadtam a vajat, majd az egészet a cukros tojásos masszához öntöttem  és tovább kevertem pár percig. Fakanál segítségével óvatosan beleforgattam a lisztet és a kakaóport is.

A tésztát kivajazott tortaformába öntöttem. Én szilikon formát használtam. Előmelegített sütőven 200 fokon 25 percig sütöttem.

Miután a torta megsült, kifordítottam a formából és a tetejét megkentem nutellával. Használhattok helyette mást is, én maradok a nagyon csokis változatnál.

Legközelebb még apróra vágott, pirított dióval is meg fogom szórni a nutellás réteget.

Csokiimádóknak kötelező, de figyelmeztetek mindenkit,- egy szeletnél többet egyszerre még senki se bírt megenni belőle :-)





3 megjegyzés:

  1. jesszus de gyönyörű! ki kell próbálnom és valahogy lightosítanom, bár gyanítom az már nem lenne olyan.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudom,hogyan lehetne lightosabb. Másabb esetleg úgy, ha a liszt egy részét őrölt dióval helyettesítenénk.

      Törlés
    2. Bár újra kihangsúlyozom - egy szeletnél tobbet nem eszel meg belole.

      Törlés