2013. július 9., kedd

Mire elég egy óra???

Sokszor panaszkodunk, amiért kevés az időnk, semmivel sem érkezünk, pedig egy kis ügyességgel és persze szervezéssel rengeteg dolgot tudunk megcsinálni akár egy óra alatt is.
Saját példa - egy óra alatt leszedtem a maradék levendulát, kevés citromfüvet, belőlük előfőztem a szörpöt, amelyet holnap leszűrök, átforralok és már kész is. Citromból, mentából készítettem virgin mojitot, már hűl a hűtőben. Félkész tésztából  gorgonzolás petrezselymes gnoccit készítettem, gyereknek csokisat. Elmosogatva, kész a vacsi, kész a hűsítő, na és persze a fincsi levendulaszörp a hétvégi vaníliafagyihoz.
Erre elég egy óra. Igen, kellett a tudatos rákészülés, az alapanyagokat megvásárlása  hazafelé a munkából. De nem volt halálos a tempó, lightos koraesti. Mivel a levendulás szörp is elő van készítve, holnap annak befejezése is már csak pár percet fog igénybe venni. Néha hasznos bizonyos feladatokat fázisokra osztani, így azokat mondjuk pár nap alatt el tudjuk könnyedén, mindenfajta megterhelés nélkül végezni. A time management a főzésben és a házi munkában is jól hasznosítható. Végig kell gondolni, melyik feladat végezhető el az idő alatt, amíg az előtte megkezdett folyamatban van. Okosan kell kihasználni az üresjáratokat, amíg sül, fő valamelyik étel. Nincs ebben semmi bonyolult, csak meg kell szokni, hogy kicsit programozottabban működjünk. 



Ti mi mindent csináltok ma meg egy óra alatt? Jelentkezzetek robotanyuk :-)


9 megjegyzés:

  1. PS2 BUZZ Quiz a kislányommal amíg a fiúk edzésen vannak + nagyjából összerakok egy előterjesztést... (home office)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Home office, előterjesztés, ... micsoda ismerős szavak! :-)
      Mi a területed bankon belül?

      Törlés
  2. Vállalati kapcsolattartó vagyok :)

    VálaszTörlés
  3. :) hogy a napokban egy óra alatt? Most inkább nem írom le, mert elüt a te sorodtól.
    Különben a tervezés, programozás, a dolgok előre látása és az azokra való felkészülés nekem is könnyebbé teszi a haladást. Túlságosan hozzá is szoktattam magam ehhez- s ha nincs terv, akkor hajlamos vagyok pánikolni.
    Holnap talán valamivel több mint egy óra elég lesz arra, hogy kihajózzunk a szigetre. :)
    A képeslapot neked is küldöm :)

    VálaszTörlés
  4. Én még nem mértem az időt, de szerintem rutinos pakolós, takarítós anyuka énem ezt tudja (legalább is én úgy érzem kb. 1 óra amit erre ráforditok) : bepakolok egy mosást, letörlöm a port a lakásban, utána porszívózom. ha kell főznöm, akkor valami gyors tepsis rakottast csinálok, amit csak bevágok a sütőbe és közben kitudok menni a kertbe esetleg kicsit gazolni, levágni a levirágzott rózsák fejét vagy füvet nyírni. Megszoktam már, betudom osztani az időt.:) Az ritkán fordul elő, hogy egy nyugodt órám lenne csak magamra. :)

    VálaszTörlés
  5. Egész életemben rohantam. Így hamar megtanultam jól gazdálkodni az időmmel. Nézzük a mai reggel utolsó egy óráját.
    :)
    Meglocsoltam a kertet ami nem kis feladat. Kitakarítottam a vizes blokkokat a házban. Felmostam a teraszt. Készítettem a srácoknak reggelre egy kancsó teát. A munkámnak egy nagy kancsó limonádét mentalevéllel és citromkarikával. Mindezt betettem a hűtőbe. Most pedig 10 perc blogolás. Ennyi volt egy óra.

    VálaszTörlés