2013. július 17., szerda

Levendulás sárgabaracklekvár

Nagyon szerettem volna sárgabaracklekvárt készíteni, egy kis levendulavirággal megfűszerezve. Olyan szerencsém volt, hogy egy kedves ismerősöm felajánlotta nekem a "potyogós barackot" a kertjüből, amely átválogatás és kimagozás után nagyjából 5 kilónyi volt.
A lekvár elkészült, nagyon finom. Elvileg egy kiló barackhoz két kiskanálnyi szárított virágot kell adni, én ennél lényegesen kevesebbet adtam, hogy olyan is megegye, aki kevésbé levendulaszerető.



Nagyon finom lett! Egy kis figyelmeztetés - néhány virág kivilágosodott a főzés során a lekvárban, ezért nem árt szólni a rémült tekintetű fogyasztónak, hogy azok nem kis kukacok, csak virágszirmok:-)


1 megjegyzés:

  1. Jól néz ki nagyon!!! Tavaly én is készítettem levendulásat és mentásat is, de bennünket zavartak a kis virág és levéldarabok. Pont ma értekeztem én is arról, hogy idén eddig még kimaradt a lekvárfőzés...

    VálaszTörlés