2013. július 18., csütörtök

Levendula lombik program

Kezembe vettem a levendula szaporodásának irányítását. Hogy lesz-e belőle siker? Bízzunk a legjobbakban. Régebben próbálkoztam magról vetéssel is, de az hatalmas bukta volt. Nézzük, milyen módszerekkel kísérletezem most: 

A kiválasztott ágacskák alsó részéről egy mozdulattal lehúztam a leveleket, hogy azok a földben ne rohadjanak. A szárak alsó részét 45 fokos szögben vágtam, nagyobb gyökerezési felületet biztosítva a növénynek. 


Néhány száracska a tutinak ígért formában próbálkozik az élettel. A tortaszállító edényemet áldoztam fel arra, hogy magas páratartalmat biztosítva (85) életre segítsem a kis levendulákat, egyfajta üvegház klímát biztosítva nekik.


A második csoport az ablakpárkányra került abba a szobába, ahová nem tűz be a nap, de kellemes a hőmérséklet egész nap.



A harmadik csoportot megprobálom vízben gyökereztetni.

Virágföldet használtam, ajánlott homokot is belekeverni a leendő gyökérrész magasságában. ÉN most nem tettem bele, de a napokban pár növényt így is útjára indítok.

6-8 hét várakozási idő van most előttem, meglátjuk, hány levendulabébi éled meg a dugványok közül. 

2 megjegyzés:

  1. Kíváncsian várom a fejleményeket :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hajaj, én is. Az előbb tettem be a mini üvegházba két kis szilikon muffinformában meleg vizet. Kell a pára.

      Törlés